کد خبر: 1679

با حضور رئیس کمیته امداد کشور صورت گرفت؛

واگذاری ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان هرمزگان

با حضور رئیس کمیته امداد کشور ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان هرمزگان واگذار شد.

به گزارش نیکوکار، رئیس کمیته امداد کشور صبح امروز در همایش اهدای مسکن ایتام و نیازمندان استان هرمزگان گفت: این واحد های مسکونی با  تلاش کمیته امداد و خیران به مددجویان اهدا شد.

مرتضی بختیاری افزود: بیش از ۶۰۰ واحد توسط موسسه خیریه اشرف الانبیاء برای مددجوبان استان هرمزگان  ساخته شده است و در سال آینده نیز ۱۲۰ واحد دیگر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز ، بیش از ۷۰ هزار دانشجو و ۴ هزار طلبه تحت پوشش دارد، اظهار کرد: طبق گزارش بانک مرکزی مددجوبان کمیته امداد که تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند، خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند.

بختیاری اضافه کرد: کمیته امداد گرچه بودجه دولتی برای پرداخت مستمری دارد که از نمایندگان مردم و دولت تقدیر می‌کنیم، اما کار اصلی بر دوش مردم ، خیران و نیکوکاران است.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان بیان کرد: از سال ۹۵ بیش از ۴ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند ساخته شده و ۶ هزار مورد خدمات مسکن و نیازهای اورژانسی خانواده‌ها در بخش مسکن نیز ارائه شده است.

علی الهیاری افزود: ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانواده ایتام و نیازمند در استان هرمزگان بدون مسکن هستند که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده نیاز به تامین مسکن فوری دارند.

وی تصریح کرد: در بندرعباس و سایر شهرها تامین زمین سخت است و نمی‌توان به سادگی زمین گرفت، اما در روستاها با همکاری و تعامل بنیاد مسکن و خیران، هدف گذاری شده تا سال ۱۴۰۰ مشکلات حوزه مسکن ایتام و نیازمندان هرمزگان  برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی با متراژ ۵۰ متر، ۵۰ میلیون تومان جدای از سهم آورده خانواده‌ها اعتبار صرف شده و  این منازل هدیه نظام و رهبری به ایتام و نیازمندان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/