با حضور رئیس کمیته امداد در استان کردستان، ۳۲۸ واحد مسکونی به مددجویان این استان تحویل و ساخت یکهزار واحد مسکونی دیگر آغاز شد.

به گزارش نیکوکار،ساخت یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان کردستان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد.

رییس کمیته امداد در مراسم کلنگ‌زنی هزار واحد مسکن مددجویان که به صورت نمادین در شهرستان دهگلان آغاز شد، گفت: این واحدهای مسکونی براساس تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور احداث می‌شود که در مرحله بعدی، ساخت ۲ هزار واحد روستایی با همکاری بنیاد مسکن برای محرومان و با اولویت مددجویان کمیته امداد در دستور کار است.

وی ضمن تشکر از همکاری شهرداری‌ها و شورای شهر با کمیته امداد، افزود: ۵۰ درصد اعتبار این پروژه از محل اعتبارات کمیته امداد و ۵۰ درصد هم توسط دولت تامین می‌شود و کمیته امداد برای ساخت این تعداد واحد مسکونی، به مشارکت و کمک خیران نیاز دارد.

بختیاری همچنین در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان در شهرستان دهگلان گفت: این مجتمع به نیابت از ۳۲۸ واحد مسکونی تحویل داده می‌شود که برای این تعداد واحد مسکونی حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بختیاری گفت: از این تعداد ۲۲۲ واحد مسکن مددجویان روستایی مربوط به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) است.

رئیس کمیته امداد در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در منطقه ترکمنچای، ضمن تسلیت به این عزیزان عنوان کرد: در این حادثه ۵۷۵ واحد مسکونی مددجویان این نهاد دچار خسارت شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد بخشی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و بخشی هم در اثر خسارت این زلزله قابل سکونت نیست.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت این واحدهای مسکونی پیگیری‌های اولیه از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و همچنین با توجه به بیمه بودن کلیه واحدهای مسکونی، از طریق بیمه تجارت نو برای جبران خسارت به این افراد اقدام شده است.

بختیاری با تاکید بر ضرورت تسریع در ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله گفت: در مرحله اول کمیته امداد نسبت به تامین وسایل گرمایشی و تامین مواد خوراکی و نیازهای اولیه خانواده‌های تحت حمایت اقدام کرده است و در گام‌های بعدی، تامین لوازم ضروری زندگی خانواده‌ها با کمک مردم نیکوکار انجام خواهد شد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی افزود: مردم نیکوکار ایران می‌توانند از طریق شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی و همچنین شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ و شماره‌گیری کد #۱*۸۸۷۷* در این کار خیر مشارکت کنند و کمک‌های خود را به زلزله‌زدگان اهدا کنند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/