وزیر راه و شهرسازی از صدور رایگان پروانه ساخت واحدهای فرسوده برای متقاضیان طرح ملی مسکن و معرفی ۲۰هزار متقاضی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد اسلامی صبح امروز در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام طرح ملی مسکن گفت: سامانه طی روزهای گذشته برای ثبت نام متقاضیان در استان کرمان به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد تا هم ضعف های سامانه را شناسایی کنیم و هم اینکه مطالبات مردم را دریابیم.

وی افزود: با بررسی هایی که انجام شد قرار شد سامانه برای ۱۰ استان از روز شنبه ۱۸ آبان در دسترس مردم قرار گیرد تا شرایط ثبت نام را دریابند و مدارک موردنیاز را اسکن کنند. این سامانه از فردا برای ثبت نام باز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در یک سال گذشته توانسته ایم در بسیاری از استان ها زمین های مورد نیاز را آماده سازی و قراردادها را با انبوه سازان منعقد کنیم. کار ما در ادامه این طرح، شناسایی متقاضیان واقعی و روش های واگذاری زمین متفاوت است. در برخی شهرها زمین به سازنده برای ساخت و ساز داده می شود و در برخی شهرها به مردم زمین داده می شود تا خانه های خود را بسازند.

اسلامی درباره بافت فرسوده در این طرح گفت: پروانه ساخت در بافت فرسوده رایگان داده می شود. تاکنون ۲۰ هزار نفر در بخش دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ثبت نام کرده اند و به بانک ها معرفی شده اند.

وی درباره هزینه ساخت مسکن در طرح ملی مسکن گفت: در شهرهای کوچک متری دو و نیم تا سه و نیم و در کلانشهرها بر اساس هزینه تمام شده ساخت و ساز این هزینه ها دریافت خواهد شد.

اسلامی در خصوص امیدواری مردم به اتمام طرح ملی مسکن گفت: این طرح فعال است، هیچ نگرانی در خصوص اتمام آن نداریم و مانعی بر سر راه خود نمی بینیم. زمین های مورد نیاز آماده سازی شده اند و هدف ما راه اندازی نهضت پایدار خانه سازی است. در سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر خواهیم بود.

به گفته وزیر راه، در حال حاضر ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل به متقاضیان است که مشکلات انتقال آب و فاضلاب، لوله کشی گاز و نصب پکیج و آسانسور حل شده است.

وی درباره نوسازی مسکن روستایی گفت: برنامه ریزی ما برای نوسازی و بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی قطعی است و در زلزله اخیر دیدیم که نتیجه بهسازی مساکن روستایی، کاهش تلفات به حداقل ممکن بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/