مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش دوبرابری اعتبارات حوزه دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مجتبی احمدلو با بیان اینکه تعداد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در سال تحصیلی گذشته در مجموع حدود ۳۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود، افزود: از این تعداد ۲۳۹ هزار نفر در مناطق عادی سکونت دارند و حدود ۱۳۴ هزار نفر نیز در مناطق کمتر توسعه یافته هستند. همچنین حدود ۲۰۱ هزار نفر در مناطق شهری، ۱۷۰ هزار نفر روستایی و بیش از هزار نفر نیز از دانش آموزان عشایر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۲ هزار نفر از این دانش آموزان دختر و بیش از ۲۲۱ هزار نفر نیز پسر هستند، اظهار کرد: بیش از ۹۳ هزار نفر در دوره اول ابتدایی، ۹۹ هزار نفر در ابتدایی دوم، ۱۰۵ هزارنفر در متوسطه اول  و در متوسطه دوم نیز بیش از ۷۴ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

احمدلو تصریح کرد: کمیته امداد بابت این دانش آموزان در سرفصل‌های مختلف کمک‌هایی را در نظر گرفته است که مهم ترین آنها کمک هزینه تهیه لوازم التحریر، ایاب و ذهاب، پوشاک و ثبت نام کتب درسی است. همچنین امور مربوط به افزایش بنیه تحصیلی، پیگیری ترک تحصیل، خدمات مشاوره‌ای و معرفی به موسسات آموزشی آمادگی کنکور و … از دیگر خدمات کمیته امداد به این دانش آموزان است.

به گفته مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد، اعتبار سال ۹۷ هزینه شده در حوزه دانش آموزی ۳۳ میلیارد بود که امسال پیش بیینی می کنیم ۶۰ میلیارد تومان هزینه شود که این افزایش دو برابری خواهد بود.

احمدلو افزود: پیگیری امور نخبگی و معرفی آنها به بنیاد ملی نخبگان هم از جمله اقدامات دیگر کمیته امداد بوده است. در وضعیت سیل هم کمکهای ویژهای از منابع امداد و خیرین صورت گرفته و کیمته امداد هم توانست نقش خوبی ایفا کند

منبع: ایسنا

انتهای پیام/