کد خبر: 1489

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی هلال‌احمر به هزار نفر در ۱۶ شهر و روستای سیل‌زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امدادرسانی به بیش از هزار نفر از هموطنان متاثر از سیل در ۱۶ شهر و روستای استان های گلستان و مازندران خبر داد و اعلام کرد: ۱۷۱ بسته غذایی در میان متاثران توزیع و ۹۶ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

به گزارش نیکوکار، مرتضی سلیمی با اشاره به ادامه سلسله عملیات امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۲ استان مازندران و گلستان، گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی شامل امدادگران و نجاتگران گروه های تخصصی امداد و نجات در سیلاب در ۷۲ ساعت گذشته به هزار و ۶۳ نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۶ شهر و روستا امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی یک نفر در منطقه گلوگاه بر اثر وقوع سیل جان باخته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در اجرا و برگزاری عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در ۷۲ ساعت گذشته ۲۲۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۴۵ تیم عملیاتی مشارکت داشته اند و در این مدت نسبت به تخلیه آب از ۹۶ واحد مسکونی اقدامات لازم انجام شده است.

سلیمی درباره توزیع اقلام و بسته های غذایی میان متاثران از سیل و آبگرفتگی در استان های گلستان و مازندران، افزود: در این مدت ۴۸۰ کیلوگرم نایلون، ۵۲۴ تخته پتو، ۳۱۷ تخته موکت، ۱۷۱ بسته غذایی و ۱۱۰ ست شست و شو در میان متاثران توزیع شده است.

وی از عموم هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان های یادشده خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده برای امدادرسانی با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/