مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عزم جدی این وزارتخانه برای شناسایی و بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش نیکوکار، احمدرضا پرنده در سفر به چهارمحال و بختیاری که با هدف بررسی وضعیت این استان در حوزه  آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت، در خصوص بازگشت به تحصیل کودکان گفت: معاونت رفاه به منظور پیشگیری از فقر آموزشی، طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را به عنوان یکی از برنامه‌های محوری در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان این که به منظور اجرای این طرح، فهرست کودکان بازمانده از تحصیل از وزارت آموزش و پرورش دریافت و سپس در پایگاه اطلاعات ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با همکاری خوب سازمان ثبت احوال کشور، کد ملی سرپرست خانوار این کودکان احصاء و با کمک وزارت ارتباطات شماره تماس این خانوارها دریافت شد.

مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به منظور شناسایی این کودکان و بررسی علل بازماندگی از تحصیل، ابتدا ۱۱۴ هزار پیامک از سوی این وزارتخانه برای خانواده‌ها ارسال شد که حدود ۱۱ هزار از خانوارها پیامک را پاسخ دادند.

وی در خصوص خانوارهایی که پاسخ پیامک را نداده اند، خاطرنشان کرد: از طریق برقراری تماس تلفنی با تک تک این خانوارها و همچنین مراجعه به درب منازل آنان به دنبال شناسایی دلایل بازماندگی از تحصیل کودکان این خانوارها هستیم تا از طریق حمایتهای لازم از سوی وزارت متبوع و موسسات خیریه بتوانیم آن دسته از کودکانی که امکان فرا گرفتن آموزش را دارند به چرخه تحصیل بازگردانیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته بررسیها در سنوات قبل نشان می دهد یکی از دلایل مهم بازماندگی از تحصیل معلولیتهاست؛ همچنین دلایلی از جمله دوری از مدرسه، مسایل فرهنگی، فقر، دو زبانه بودن و مشکلات خانوادگی نیز از دیگر دلایل بوده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرنده تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت کلینیکها، مراکز توانبخشی و مددکاران اجتماعی در حال حاضر با مراجعه به درب منازل کودکان بازمانده از تحصیل در حال شناسایی علل و کمک به بازگشت به تحصیل کودکان است.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/