وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با پدر خانواده نیکوکار مشهدی در پذیرش سرپرستی سه فرزند دارای شرایط خاص، از اقدام ایشان در الگوسازی این امر مهم تقدیر کرد.

به گزارش نیکوکار، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در دیدار با عابد شاهی پدر خانواده مشهدی که ۳ فرزند دارای شرایط خاص را به سرپرستی گرفته‌اند، اظهار داشت: ایام مبارک دهه کرامت فرصت تجلیل از کسانی است که برای کاهش آلام نیازمندان پیش‌قدم می‌شوند.

وی با بیان این‌که اقدامات صورت گرفته در سازمان بهزیستی شاخص و اثربخش است، گفت: فرآیندهای فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی با قید فوریت اصلاح شده است و تأکید داریم در این حوزه نهادهای مردمی مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شیوه جدید با همکاری قوه قضاییه قبل از فرزندخواندگی امکان امانت‌سپاری فرزندان دارای شرایط خاص هم فراهم شده است.

مرتضوی با اشاره به استقبال گسترده خانواده‌های ایرانی از پذیرش فرزندان بی‌سرپرست، اظهار داشت: اقدام سخاوتمندانه خانواده عابد شاهی در مشهد در شرایطی که خود دارای فرزند بودند، شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی گفت: در کنار این اقدام راه‌اندازی مجموعه‌ای مردمی برای ساماندهی و تسهیل روند فرزندخواندگی در استان خراسان با هدف‌گذاری شیرخوارگاه‌های بدون فرزند هم از دیگر اقدامات شاخص آنان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر روند مطلوب و رو به رشد نظام سلامت در کشور، افزود: غربالگری ژنتیکی نیز اقدام ویژه‌ای است که در کاهش جمعیت معلولین کشور کمک شایانی کرده است.

در این دیدار «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز حضور داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/