کد خبر: 1397

معاون حمایت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد:

برخورداری ۶۰ درصد کارتن‌خوابها از تحصیلات تکمیلی یا مهارت تخصصی

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: اگر کارتن خواب ها مورد پذیرش اجتماعی قرار نگیرند برای کسب درآمد و گذران زندگی مجبور می شوند به تکدی گری یا سرقت‌های کوچک روی بیاورند.

به گزارش نیوکار، علی صادقی با اشاره به این که برخی از کارتن خواب‌ها در نیمه دوم سال به شهرها مراجعه می‌کنند، گفت: برخی از افراد بعد از اتمام کارهای روستایی و بیکار شدن، در نیمه دوم سال برای کسب درآمد به شهرها مهاجرت می‌کنند و تحت شرایطی به کارتن خوابی روی می‌آورند و برخی از کارتن خواب ها تحصیلات دانشگاهی دارند و یا از اقشار متوسط جامعه هستند که در اثر طردشدگی از محیط خانواده کارتن خواب شده‌اند.

وی که در یک برنامه رادیویی با موضوع بررسی جامعه مدرن و کارتن خوابی، سخن می‌گفت، با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از کارتن خواب‌های ایران از تحصیلات تکمیلی یا مهارت های تخصصی برخوردار هستند، اما به دلیل درگیری با اعتیاد یا فقر از جامعه رانده شده و در خیابان‌ها رها شده‌اند، افزود: بسیاری از کارتن خواب‌های حاضر در بزرگراه‌های شهر تهران معتادین ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هستند.

صادقی با اشاره به این که معتادین ماده ۱۶ از نظر قانون مجرم هستند، ادامه داد: این دست از معتادان به دلیل ارتکاب به رفتارهای پر خطر و استعمال مواد مخدر در ملاء عام، به واسطه اقدامات انتظامی مورد جمع آوری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اکثر کارتن خواب‌ها با بیماری‌های متعدد جسمی و روانی درگیر هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع معضل کارتن خوابی در کشور تمامی سازمان‌ها و نهادها و مردم باید این افراد و معضل را مورد پذیرش قرار دهند و مردم باید با پذیرش افراد کارتن خواب اعتماد به نفس کارتن خواب‌ها را در میزان جامعه پذیری افزایش دهند.

صادقی اضافه کرد: اگر کارتن خواب‌ها مورد پذیرش اجتماعی قرار نگیرند برای کسب درآمد و گذران زندگی مجبور می‌شوند به تکدی گری یا سرقت‌های کوچک روی بیاورند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/