با فرارسیدن هفته هلال‌احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت، مهمترین برنامه‌های این هفته از اعزام ۱۰۱ کاروان سلامت به نقاط محروم کشور تا اهدای خون ۱۰۱ هزار داوطلب هلال‌احمر خواهد بود.

به گزارش نیکوکار، مهمترین برنامه‌های هفته هلال از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت و همچنین نامگذاری روزهای این هفته تشریح شد.

بر این اساس، ۱۶ اردیبهشت روز تکریم شهدا و خانواده ایثارگران/ ایثارگران، الگوهای جاودان، ۱۷ اردیبهشت،روز جوانان هلال‌احمر/ پیشگامان پیشرفت، صلح و امید و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر با عنوان جمعیت درعرصه بین‌الملل/ خدمت بدون مرز(ازجمله حج) نامگذاری شده و اقدامات، برنامه‌ها و خدمات هلال‌احمر در این راستا خواهد بود.

۱۹ اردیبهشت، روز سازمان داوطلبان/ خدمات داوطلبانه و توسعه مشارکت‌های اجتماع محور و ۲۰ اردیبهشت‌ماه هم روز امدادونجات/ فداکاری و همدلی نامگذاری شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۲۱ اردیبهشت: روز بهداشت، درمان و توانبخشی و آموزش و پژوهش/ ناجیان سلامت، آموزش همگانی و ارتقاء خدمت و همچنین ۲۲ اردیبهشت نیز روز رشد تولید و ارتقاء بهره‌وری است.

دیدار و تجلیل از مقام شامخ شهدا و برگزاری اردوهای جهادی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و همچنین اعزام ۱۰۱ کاروان سلامت در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر در هفته آینده است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای اهدای خون ۱۰۱هزار داوطلب هلال‌احمر و اجرای مانور امدادونجات در ۱۴۰۲ منطقه کشور نیز با حضور تیم‌های دادرس و سحر انجام شده است.

همایش ۱۰۱ هزار نفری اعضای هلال‌احمر در سراسر کشور و نمایشگاه عکس مترو، تجدید میثاق اعضای هلال‌احمر با آرمان‌های امام راحل(ره)، مانور سراسری پناه‌گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال، دیدار با آیات عظام تقلید در قم و برگزاری همایش بین‌المللی مبلغان بشردوستی از مهمترین برنامه‌های هلال‌احمر در هفته هلال است که از فردا ۱۶ اردیبهشت در سراسر کشور آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/