رئیس سازمان بهزیستی گفت: حدود 47هزار نفر از معلولان و سالمندانی که امکان حضور در خانواده را ندارند در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند.

به گزارش نیکوکار، تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی صبح امروز میان وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و عیسی ایمنی رئیس کانون وکلای دادگستری به امضا رسید.

رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز درباره این تفاهم‌نامه گفت: ما منتظر نمی‌مانیم که افراد به دنبال وکیل معاضدتی بروند بلکه ما به سازمان‌های که به افراد نیازمند خدمات رسانی می‌کنند، سر می‌زنیم و پیشنهاد ارائه خدمات وکیل معاضدتی می‌دهیم.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی‌ کشور نیز با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت در کشور کار تسهیلگری در ارائه خدمات به افراد نیازمند را انجام می‌دهد، گفت: برای توانمندسازی جامعه سازمان بهزیستی در تلاشیم شهریه۳۲هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی را به صورت کامل پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان سازمان بهزیستی نقش مهمی در پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: از حدود ۶ میلیون نفری که تحت پوشش بهزیستی هستند و حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر دارای معلولیت هستند و یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

قبادی دانا با بیان اینکه سازمان متبوعش دارای هزار مرکز شبانه روزی است که حدود ۴۷هزار نفر اعم از معلولان و سالمندان است گفت: این افراد به دلیل اینکه امکان حضور در خانواده را ندارند در این مراکز نگهداری می شوند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۶هزار نفر دارای معلولیت ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/