کد خبر: 13754

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس را خیرین می‌سازند گفت: مشارکت مردم در امور اجتماعی سیاسی و اقدامات جهادی از برکات جمهوری اسلامی است. باید این بعد را تقویت کنیم.

به گزارش نیکوکار، یوسف نوری در مراسم رونمایی از طرح “سامانه برپا” ( برنامه پشتیبان آموزشی) که در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه سامانه‌ای بر اساس دانش روز تهیه و تلاش شده از آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و مدل کسب و کاری در تهیه آن استفاده شود گفت: ما باید ظرفیت کار خیر را فراهم کنیم. آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس، از ظرفیت معلمان جهادی استفاده می‌کرد.

وی افزود: بعد هم جهاد سازندگی ایجاد شد. دوستانم تلاش کردند که امور تربیتی هم احیاء شود و برگردد. مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی و اقدامات جهادی از برکات جمهوری اسلامی است. باید این بعد را تقویت کرده و به مواردی چون امور تربیتی که حذف شده توجه کرده و آنها را برگردانیم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین می‌سازند، به ظرفیت فراهم شده در سامانه برپا برای جبران افت کیفیت تحصیل و حل مشکل دانش آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند اشاره کرد و گفت: باید این حرکات را قدر بدانیم. از معلمان جدید ما هم باید وارد شوند و در هر عرصه‌ای که می‌توانند مشارکت کنند. نهایت و غایت هر انسانی این است که هرآنچه را آموخته در جامعه نشر دهد. زکات علم شما، انتشار آن است.

وی ادامه داد: امیدواریم این ائتلاف ها به خوبی شکل بگیرند.

به گزارش ایسنا، آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله  نیز در این مراسم با بیان اینکه ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور داریم که مشکلات مختلفی دارند گفت: ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت در این محلات ساکن‌اند که جمعیت کمی نیست و در پی کاهش مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: تاکنون ۱۴۱ جلسه هفتگی تشکیل شده و به جمع بندی رسیدیم تا افراد را به دو گروه سنی بالای ۳۰ سال و کمتر از ۳۰ سال تقسیم بندی کنیم که تحول و تغییر وضعیت زیر ۳۰ ساله ها برای ما مهم بود. یک مرتبه آقای عبدالملکی وزیر سابق کار گفته بود هر ثانیه ۱۰ تومان ارزش دارد و این ارزش باید به ثانیه‌ای ۶۰۰ هزار تومان برسد. راهکار آن‌ هم آموزش است. تفکر اسلامی می‌گوید همه انسان ها جانشین خداوند هستند و باید جایگاه خوبی داشته باشند.

برگزاری کلاس‌های آنلاین کنکور برای دانش آموزانی که امکانات تحصیلی برابر ندارند

آقامحمدی با اشاره به اینکه دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کردیم گفت: یک گروه بازماندگان از تحصیل‌اند. ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل شش تا ۱۷ ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده اند که تا کنون ۱۵۰ هزار نفر از این آمار کاسته شده است. گروه دوم بچه‌هایی هستند که تحصیل می‌کنند و وضع خوبی دارند اما امکانات تحصیلی برابر چون امکانات کنکوری در اختیار ندارند. در آینده نزدیک بر اساس یک برنامه‌ریزی کلاس های کنکور البرز به صورت آنلاین برای تمام این دانش آموزان برگزار خواهد شد.

ورود کودکان محلات کم‌برخوردار ۱۳ سال به بالا به دوره‌های کسب و کار دانشگاه شریف

وی ادامه داد: یک برنامه دیگر ورود بچه های محلات کم برخوردار ۱۳ سال به بالا به دوره های آموزش کسب و کار در دانشگاه شریف است. گروه چهارم بچه هایی هستند که در یک تا چند درس مشکل تحصیلی دارند. تصمیم داشتیم کسی که درسی را بلد است پشتیبان شخص دیگر شود و هرکسی زمان دارد و می‌تواند وقتی را اعلام و در سامانه ثبت کند که آماده تدریس است. معلم ها هم دانش آموزان را شناسایی و ارتباطی برقرار می‌شود تا پشتیبان همراهی کند. سامانه  «برپا» این کار را انجام می‌دهد که در آینده برنامه های دیگری به آن افزوده می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/