کد خبر: 13687

مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد از بازنشستگی ۵۸۵۱ نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نیکوکار،مجتبی احمدلو اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۲۴۲ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مشاغل توسط کمیته امداد بیمه‌پرداز تامین اجتماعی می‌شوند که با رسیدن به سن بازنشستگی مستمری‌بگیر تامین اجتماعی خواهند شد.

وی افزود: زنان تحت پوشش کمیته امداد با رسیدن به سن ۵۵ سالگی و پرداخت ۱۰ سال بیمه و همچنین مردان تحت پوشش با رسیدن به سن ۶۰ سالگی و پرداخت ۱۰ سال بیمه بازنشسته خواهند شد.

به گفته مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد، در ۹ ماهه اول سال جاری۵۸۵۱ نفر بازنشسته تامین اجتماعی شدند، البته تا پایان سال تعداد این افراد افزایش خواهد یافت زیرا افراد تحت پوشش در شرف رسیدن به سن بازنشستگی هستند.

احمدلو خاطرنشان کرد: این افراد بعد از بازنشستگی تامین اجتماعی از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند زیرا حقوق‌بگیر تامین اجتماعی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز ۵۶ هزار و ۶۵ نفر از مددجویان در سطح دو بیمه‌پردازی می‌شوند که با رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته خواهند شد، گفت: تاکنون ۹۳۵۸ نفر بازنشسته و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند و به عبارتی این افراد حقوق‌بگیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر شده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر