مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد کلاس‌های درس در سراسر کشور به همت خیرین احداث می‌شود گفت: با افزایش تعهدات خیرین، سهم تخصیصی دولت هم بیش از سه برابر شده است.

به گزارش نیکوکار، شهره صادقی به تبیین اهمیت ساخت مدرسه به ویژه در مناطق محروم پرداخت و اظهار کرد: علم آموزی جایگاه رفیعی در آموزه‌های دینی و آحاد مردم دارد. آموزش و پرورش پویا، پایه پیشرفت و آبادانی کشور است و به همین خاطر مدارس که محل تربیت و علم آموزی هستند باید، ایمن، نشاط‌انگیز و همراه با امنیت روانی باشند.

وی به روند مشارکت خیرین در امر خیر مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: تلاش خیرین مدرسه‌ساز در ساخت واحدهای آموزشی، تجهیز و نوسازی آنها قابل تقدیر است.

مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: درحال حاضر بیش از ۳۰ هزار خیر و نیکوکار عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور هستند و ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین در جریان است.

صادقی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد کلاس‌های درس در سراسر کشور به همت خیرین احداث می‌شود عنوان کرد: ما نیز تمام تلاش خود را برای حمایت و پشتیبانی از خیرین برای تکمیل فضاهای آموزشی به کار بسته‌ایم، به گونه‌ای که با افزایش تعهدات خیرین خوشبختانه سهم تخصیصی دولت هم بیش از سه برابر شده است.

وی ادامه داد: از جمله سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، توسعه فرهنگ نیکوکاری، خیرخواهی و بسترسازی برای توسعه فضاهای آموزشی کشور است. در همین راستا در طول سال اقدام به برگزاری همایش‌ها و پویش‌هایی برای جذب خیرین می‌کند. به عنوان مثال در آخرین اقدام در جشنواره خیرین مدرسه ساز اردبیل، خیرین برای ساخت ۱۶۵۲ کلاس درس تعهد کردند.

مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره میزان تعهدات خیرین و فضاهای آموزشی ساخته شده در کشور در سال جاری نیز گفت: طی سال گذشته خیران به میزان ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کرده‌اند که این پروژه در دست اجراست.

صادقی که پیش از این مسئولیت اداره کل  توسعه مشارکت‌های سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور را عهده دار بود گفت: اعتماد به بانوان برای پذیرفتن مسئولیت و پست‌های مدیریتی در دولت سیزدهم، مورد اهمیت و شایسته توجه است؛ امید است این فرهنگ سازمانی بیش از پیش نهادینه شده و جایگاه بانوان در عرصه‌های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش ارتقاء یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/