کد خبر: 13573

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

خیرین به نیازهای جامعه و مدارس توجه کنند

زنجان مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: جامعه‌ای توانمند است که نیروی انسانی توانمند و نیروی اقتصادی قوی داشته باشد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا جعفری ظهر امروز (۳ آذرماه) در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان، با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز دارای چند هدف است، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها گسترش مدرسه‌سازی در جامعه است‌.

وی با بیان اینکه توسعه یک جامعه در گرو نیروی انسانی است، تصریح کرد: جامعه‌ای توانمند است که نیروی انسانی توانمند و نیروی اقتصادی قوی داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه کسانی که مال خود را در راه خیر هزینه می‌کنند دچار مشکل نمی‌شود، ادامه داد: ساخت مدرسه، باقیات صالحات و ضامن خیر دنیا و آخرت است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با تاکید بر اینکه باید به تکریم خیرین بیشتر توجه شود، ادامه داد: پیش از این حدود ۲۰ درصد مدارس کشور خیرساز بود ولی اکنون بیش از ۴۹ درصد مدارس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود. تاکنون ۱۵۰ هزار کلاس درس با همت خیران در کشور ساخته شده است.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار خیّر در کشور در زمینه ساخت مدارس فعالیت و مشارکت دارند، عنوان کرد: سال گذشته خیران به میزان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کرده‌اند که این پروژه در دست اجرا است.

وی با تاکید بر این که خیرین پس از ساخت مدارس در کنار مدارس بمانند، بیان کرد: در مدارس هیات‌امنایی این زمینه وجود دارد که خیران عضو هیات امنا شوند و در ادامه در رفع نیازهای جدید مدارس نقش‌آفرینی کنند.

جعفری یادآور شد: خیرین باید به نیازهای جامعه و مدارس توجه کنند؛ در کنار مدارس به سالن‌های ورزشی، کتابخانه، هوشمندسازی و تکنولوژی و … نیاز داریم.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه آموزش، مهارت است، خاطرنشان کرد: خیرین از هنرستان‌ها غافل نشوند. هنرستان‌ها نیازمند صنعت و تخصص روز هستند. دانش‌آموزان باید بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوند؛ باید به هنرستان‌ها و مهارت‌آموزی توجه بیشتری شود.

این مسئول گفتک مهارت‌آموزی از اهمیت زیادی در اشتغال برخوردار است و خیران می‌توانند با کمک به هنرستان‌ها، موجب تقویت آموزش در آنها شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/