کد خبر: 13512

آژانس پناهندگان سازمان ملل هشدار داد: خانواده‌هایی که به دلیل درگیری یا مشکلات دیگر مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند با زمستان سختی روبرو هستند.

به گزارش نیکوکار، آژانس پناهندگان سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین، افغانستان و سراسر خاورمیانه که به دلیل درگیری و جنگ و بحران‌های دیگر آواره شده‌اند، ممکن است با زمستانی خطرناک روبرو باشند، چرا که با کاهش دما و یخبندان به مشکلاتی که آنان در حال حاضر با آنها درگیر هستند، اضافه میشود.

“اولگا سارادو” سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: میلیون‌ها نفر از آسیب‌ پذیرترین افراد در جهان از دسترسی به امکانات و خدمات اولیه محروم خواهند بود.

وی تاکید کرد: برای بسیاری از افرادی که به اجبار محل سکونت خود را ترک کرده‌اند، زمستان پیش رو بسیار چالش برانگیزتر از سال‌های اخیر خواهد بود. بسیاری از خانواده‌های آواره مجبورند بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند. در سراسر خاورمیانه، بسیاری از مردم سوریه و عراق باید بار دیگر با سرمای شدید و کولاک دست و پنجه نرم کنند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تخمین زده که ۳.۴ میلیون پناهنده سوری و عراقی و آوارگان داخلی در سوریه، لبنان، اردن، عراق و مصر برای آماده شدن و مقابله با زمستان پیش رو به کمک های اساسی نیاز دارند.

همچنین میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین که به دلیل جنگ از خانه‌های خود آواره شده‌اند، فصل زمستان را در آوارگی یا زندگی در خانه‌های آسیب‌ دیده سپری می‌کنند که برای محافظت از آنها در برابر سرمای شدید مناسب نیست.

در افغانستان نیز که دمای هوا در فصل زمستان به راحتی به ۲۵ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد، بسیاری از خانواده‌های آواره و متاثر از درگیری و جنگ در معرض این شرایط سخت قرار می گیرند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، علیرغم تشدید نیازهای بشردوستانه، چشم انداز بودجه‌ای برای تقویت برنامه‌های نجات بخش همچنان مبهم است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر