کد خبر: 13442

مرکز استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی کودکان کار با عنوان "پویا شهر" در منطقه ۱۳ تهران افتتاح شد.

به گزارش نیکوکار، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه ۱۳ در مراسم افتتاحیه مرکز استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی با بیان اینکه استعداد ورزشی یکی از مواردی است که در بسیاری از کودکان وجود دارد؛ اما در بسیاری از مواقع، کشف و شکوفا نمی شود و هیچ وقت امکان بروز پیدا نمی‌کند، افزود: این مرکز با عنوان پویا شهر به منظور استعدادیابی کودکان کار در حوزه ورزش فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: با یک استعدادیابی ورزشی درست و اصولی می توان این استعدادها را شکوفا کرد و راه را برای موفقیت ورزشی کودکان از جمله کودکان کار هموار ساخت؛ اگر استعداد یابی ورزشی کودکان را جدی بگیریم و از روش های استاندارد برای استعداد یابی استفاده کنیم در آینده شاهد درخشش کودکان در میدان‌های بین المللی مانند المپیک خواهیم بود.

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به راه اندازی این مرکز به مساحت ۲۳۰ متر مربع در خیابان پیروزی ، چهارراه کوکاکولا توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اظهارکرد: آموزش بازی و ورزش، غربالگری سلامت، ارائه خدمات مشاوره‌ای تغذیه و ، روانشناسی و هوش، استعدادیابی و حرکات اصلاحی و کارگاه‌های تخصصی تغدیه و سلامت جسم و روانشناسی و سلامت روان از خدمات مرکز پویا شهر منطقه ۱۳ است.

احمدی شناسایی ، ساماندهی و دعوت به فعالیت های اجتماعی ، کمک به آموزش تحصیلی کودکان کار در جهت ارتقاء تحصیلی و کمک به معیشت کودکان و خانواده های نیازمند با مشارکت خیرین را از اهداف راه اندازی مرکز پویا شهر منطقه اعلام کرد.

ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان از مهمترین برنامه‌های شهرداری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

احمدی صدر، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز، یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری در راستای مهار، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهر تهران را ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: کودکانی که در محیط های پر خطر جامعه رشد می‌کنند ناخواسته دچار آسیب شده و بعضا به راههای پر خطر کشیده شوند. حال اگر بتوانیم استعداد چنین کودکانی را شناسایی و کشف کنیم و آنها را پرورش دهیم، در آینده‌ای نه چندان دور جوانانی را خواهیم داشت که از بزهکاری و جرم دور  می‌باشند و الگویی مناسب برای کودکان  نسل  بعد خودشان خواهند بود و شرایط را برای یک جامعه آرمانی و انقلابی سوق خواهند داد.

حیدری نکو، معاون امور اجتماعی و فرهنگی در حاشیه این مراسم  خاطر نشان کرد: فرزندان این مرزو بوم سرمایه های خاک ایران محسوب می شوند که با تمام وجود باید محافظت شوند و به نحو احسن پرورش یابند و افتخار بیافرینند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مرکز استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی منطقه ۱۳ با عنوان “پویا شهر” با حضور مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، شهردارمنطقه ۱۳ ، فریبا پرویزی ملی پوش بسکتبال بانوان در خیابان پیروزی افتتاح شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/