کد خبر: 13384

رئیس ستاد تحول محلات کم برخوردار کشور خبر داد

پوشش فراگیر بیمه سلامت برای محلات کم برخوردار

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار کشور از پوشش فراگیر بیمه سلامت در محلات کم برخوردار کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، علی آقامحمدی در مراسم ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با عنوان جوانان ۲۰۲۰ محله (رهسپاران عصر ظهور)، گفت: همه طرح‌هایی که در زمینه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و تسهیلات مقرر بوده اجرایی شود توافق‌نامه‌های آن با وزارتخانه‌ها امضاء و ستادهای مربوطه در وزارتخانه‌ها تشکیل شده است. همچنین دانشگاه شریف نیز توافقنامه‌ای را با ستاد به امضاء رسانده که بر اساس آن ظرفیت برگزاری دوره‌های کسب و کار برای ۴۰ هزار نفر فراهم شده است و سازمان برنامه و بودجه نیز تامین اعتبار این کار را بر عهده گرفته است.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان فنی حرفه‌ای ظرفیت‌های خود را برای آموزش در این طرح در اختیار قرار داده است. مرکز آمار ایران نیز برای محلات محروم سیستم آماربرداری کاملی را طراحی کرده است که طرح مفصلی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

اجرای پزشک خانواده در محلات کم برخوردار

تمام افراد محلات کم برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت هستند

آقامحمدی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز علاوه بر اینکه همه افراد این محلات را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده است و دیگر کسی وجود ندارد که بیمه نباشد موضوع پزشک خانواده را نیز اجرایی کرده که این کار در محلات منتخب شروع شده و هر خانواده دارای پرونده پزشکی خواهد شد.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار ادامه داد: بهره گیری از سامانه‌های هوشمند نیز یکی دیگر از این اقدامات در این حوزه بوده که در حال حاضر سامانه توت (توسعه و تحول محلات) در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر از شهرداران و مسئولین را تحت پوشش قرار داده که این سامانه با داشتن همه امکانات ارتباطی تمامی هزینه کردها در محلات کم برخوردار را قابل نمایش می‌کند.

وی تاکید کرد: ۳۰۰ هزار واحد مسکونی نیز مورد توافق قرار گرفته بود که شهرداری نخستین قدم‌ها را برداشته و سازمان نوسازی شهر تهران نیز تمامی پست‌های برق، تیرهای مازاد و محدوده‌های نیازمند قیر را شناسایی کرده که امیدواریم بتوانیم در جهت حل مشکلات این محلات گام‌های موثری را برداریم.

در بخش دیگری از این مراسم عسگری معاون اجتماعی و استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام نیز با اشاره به اینکه هنگامی که فعالیت در این طرح را آغاز کردیم معتقد بودیم این کار یک مدل است و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، افزود: در این طرح کار را قرارگاهی دیدیم و تلاش کردیم از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم. با ۱۱۰ محله کار را آغاز کردیم و در حال حاضر ۲۲۰ خانه احسان شکل گرفته که تا پایان سال به ۴۲۰ خانه احسان افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب شبکه‌ای کاملا مردمی را برای ارائه خدمات فراهم کردیم.

وی ادامه داد: طرح لبخند احسان در محلات را اجرا کردیم که این طرح در ۱۳۰ محله اجرایی شده است. در خدمات ورزشی نیز جام ۱۵ خرداد را برگزار کردیم و طرح استعدادیابی بچه‌ها در این محلات را پیاده کردیم. این طرح با رشته فوتبال آغاز شد و در گام بعدی برای ورزش‌های رزمی نیز انجام خواهد شد.

عسگری تاکید کرد: در حوزه خدمات عمرانی ۱۱۰ خانه نیازمندان را بازسازی کردیم و ۱۵ مدرسه را بازسازی و مرمت کردیم. همچنین در توزیع بسته‌های معیشتی ۱۵ هزار بسته معیشتی در این طرح توزیع شد و طرح نسیم احسان که مربوط به اهداء وسایل خنک کننده است نیز برای ۲۱۰ مورد انجام شده است.

الگوی اشتغال حاشیه شهرها را در این طرح تدوین خواهیم کرد

وی ادامه داد: در بحث اشتغال این محلات بنیاد برکت را مکلف کردیم ۱۰ درصد ظرفیت اشتغال خود را به این محلات بیاورد و الگوی اشتغال حاشیه شهرها را در این طرح تدوین خواهیم کرد. تلاش ما این است که علاوه بر ایجاد اشتغال بخش زیادی از این افراد را به روستاها بازگردانیم تا در روستاهای خود مشغول به کار شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/