سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برنامه این سازمان برای افزایش تعداد خودروهای اورژانس اجتماعی و همچنین جذب نیروی انسانی برای بدنه این ناوگان خبر داد و گفت: در برنامه ششم تکلیف شده بود شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر باید دارای اورژانس اجتماعی باشند و آنچه در پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده این است که سازمان باید برای شهرهای بالای ۳۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی دایر کند.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا حیدرهایی اظهار کرد: اگر مجلس شورای اسلامی کمک کند و بودجه لازم را تخصیص دهد، سازمان ۲۰۰ میلیارد تومان بابت ۱۶۰ دستگاه ون مدنظر، نیاز دارد. البته کارهای اجرایی برای موضوع تخصیص اعتبار تقریبا در حال به سرانجام رسیدن است و اگر کمک‌های لازم از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گیرد، تا پایان سال ۱۶۰ دستگاه خودرو مناسب‌سازی شده به ناوگان اورژانس اجتماعی اضافه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دچار کمبود خودروهای اورژانس اجتماعی هستیم، گفت: هم اکنون ۳۰۰ دستگاه خودروی ون اورژانس اجتماعی در کشور در حال فعالیت هستند. همچنین ۱۲۰ دستگاه خودرو از بخش غیردولتی خرید خدمت می‌کنیم که باید این ۱۲۰ دستگاه از ناوگان اورژانس اجتماعی خارج و خودروهای جدید جایگزین شوند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در برنامه ششم تکلیف شده بود شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر باید دارای اورژانس اجتماعی باشند و آنچه در پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده این است که سازمان بهزیستی باید برای شهرهای بالای ۳۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی دایر کند.

حیدرهایی در پاسخ به این سوال که هر شهر باید دارای چند دستگاه خودرو و پایگاه اورژانس اجتماعی باشد؟، توضیح داد: تعداد پایگاه و خودروهای اورژانس اجتماعی در هر شهر براساس وضعیت آسیب‌های اجتماعی هر شهر و منطقه متغیر است؛ به طور مثال در یکی از استان‌ها علی‌رغم اینکه ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد، اما بروز آسیب‌های اجتماعی در آنجا به قدری زیاد است که سازمان مجاب شده تا قبل از پایان سال اورژانس اجتماعی شهرستان را راه‌اندازی کند، این درحالی است که هنوز برنامه هفتم توسعه آغاز نشده و تکلیف قانونی هم در این زمینه نداریم، اما شدت آسیب‌های اجتماعی در این شهر به حدی است که مجبور به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی شده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با اضافه شدن ۱۶۰ دستگاه خودرو به ناوگان اورژانس تا پایان سال نیاز سازمان برای افزایش ون‌ها رفع خواهد شد؟ بیان کرد: نرخ آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است و مدل آسیب‌ها نیز در حال تغییر است لذا اورژانس اجتماعی نیاز دارد هم مدل مداخلات را تغییر و هم تعداد نیروهای اورژانس اجتماعی را افزایش دهد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص برنامه اورژانس اجتماعی برای افزایش نیروی انسانی خاطرنشان کرد: روز ۲۲ مهرماه سنجش علمی با همکاری موسسات غیردولتی برگزار شد که براساس آن ۳۰۰ نیروی جدید به بدنه اورژانس از طریق بخش غیردولتی و به صورت خرید خدمات اضافه می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر