کد خبر: 13133

روش‌های مشارکت در تامین لوازم‌التحریر نیازمندان در پویش «همه حاضر»

هم من، هم دوستم!

پویش «همه حاضر» (پویش ملی تامین نوشت‌افزار دانش‌آموزان کم‌برخوردار) و طرح ملی «عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی» که از نیمه اول شهریور ماه با هدف تامین نوشت افزار ایرانی برای دانش آموزان به راه افتاده‌اند، همچنان ادامه دارند و مردم نیکوکار می‌توانند به طرق اعلام شده در تامین نوشت افزار کودکان نیازمند در اول مهرماه مشارکت کنند.

به گزارش نیکوکار، طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی اسلامی با اهدافی چون عاری شدن سبد مصرفی نوشت افزار خانوار ایرانی از کالاهای نامطلوب، ارتقای ذائقه خانواده‌های ایرانی جهت مصرف نوشت افزار تولید داخلی و بومی، توزیع مستقیم و بی‌واسطه نوشت افزار ایرانی با همکاری وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی از ۱۲ شهریورماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

براین اساس، هموطنان می‌توانند از هرکجای کشور که مایل باشند لوازم‌التحریر مورد نیاز خود را در سایت دیجی کانون از طریق نشانی digikanoon.ir ثبت کنند.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این باره می‌گوید: تا ۲۵ شهریور مهلت برای ثبت‌نام تعیین شده است و حوزه بازرگانی کانون این سفارشات را تا اول مهرماه به دست مخاطبان می رساند. تلاش می کنیم محصولاتی که بعد از ۲۵ ام ثبت می‌شود را تا نیمه مهر به دست دانش آموزان برسانیم. ۳۰ قلم کالا در سه بسته آماده شده که دو بسته مربوط به ابتدایی و یک بسته مربوط به دوره متوسطه است و تا ۵۰۰ هزار بسته آماده تحویل داریم.

محمد یقینی، مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی و اسلامی نیز درباره طرح عرضه مستقیم نوشت افزار اینگونه توضیح می‌دهد:‌ کار مشترکی برای عرضه مستقیم لوازم التحریر باهدف تنظیم بازار و با هدف گیری قشر متوسط و متوسط به پایین، از چندی پیش در دستورکار قرار گرفت. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق سایت دیجی کانون وظیفه اجرا و توزیع این نوشت افزار را برعهده گرفته است، مجمع در حیطه تامین اقلام مشارکت دارد و وزارت آموزش و پرورش نیز در زمینه اطلاع رسانی همکاری دارد.

وی می‌افزاید: اقلام اساسی مورد نیاز از دفتر گرفته تا خودکار و کوله پشتی در قالب بسته‌هایی برای دوره‌های ابتدایی و متوسطه عرضه شده است که به لحاظ کیفی نه ضعیف و نه خیلی لوکس است، بلکه از یک سطح متوسط قابل دفاع برخوردار است.

یقینی با بیان اینکه طرح‌ روی جلد دفاتر کاملا ایرانی و نشان‌ها، نشان ایرانی هستند می‌گوید: قیمت‌ها هم قیمت تولیدی است، به عنوان مثال کیفی که در این بسته ها عرضه شده، ۱۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است، درحالی که قیمت بازار عمده بالاتر است و در مغازه  ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. تولید کننده این کیف را ۱۴۰ هزار تومان تولید کرده است و در سایت هم با همین قیمت و بدون حاشیه سود به فروش می‌رسد.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی و اسلامی اضافه می‌کند: سایت دیجی کانون در طول سال فعال است، اما طرح عرضه مستقیم یک پروژه خاصِ دوره‌ای است. به عنوان مثال این طرح دقیقا با هدف تامین لوازم التحریر برای آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود. قطعا مابقی ایام سال، در سایت نوشت افزار عرضه بشود، اما قیمت آن همانند حالا نیست. این یک کار ویژه است که در قالب بسته‌های لوازم التحریر و در تعداد بالا با قیمت مستقیم عرضه می‌شود. دیجی کانون در طول سال می‌شود فروشگاه اینترنتی که کار عادی انجام می‌دهد؛ محصولاتش خرد می‌شود و قیمت‌هایش هم قیمت مصرف کننده است.

پویشی برای تامین نوشت افزار کودکان مناطق محروم

پویش «همه حاضر» (پویش ملی تامین نوشت‌افزار دانش‌آموزان کم‌برخوردار) نیز با شعار «هم من هم دوستم!» درحال برگزاری است و والدین می‌توانند در کنار خرید نوشت افزار برای فرزندان‌شان، برای دانش آموزان محروم هم نوشت افزار موردنیاز کودکان مناطق محروم را خریداری کنند.

وی درباره این پویش توضیح داده و می‌گوید: قرار است ظرفیت دستگاه‌ها در بحث اهدای نوشت افزار در قالب این پویش به کار گرفته شده و کمک‌های مردمی برای اهدای نوشت افزار به یک میلیون دانش آموز نیازمند جمع آوری شود.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی و اسلامی ادامه می‌دهد: مردم برای مشارکت در این پویش می‌توانند به دو طریق اقدام کنند؛ یا کمک نقدی داشته باشند یا از طریق دی‌جی کانون، بسته‌های نوشت افزار خریداری کنند که در اختیار این پویش قرار می‌گیرد.

در حال حاضر مردم جهت مشارکت در پویش همه حاضر می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سایت دیجی کانون، شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۴۵۲۳۴۴ یا #۷۷*۷۸۰* ارائه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/