به گزارش نیکوکار، دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت، موارد تشویقی را برای فرزندآوری خانواده‌ها اعلام کرده است. یکی از این موارد تشویقی به موضوع اعطای تسهیلات به خانواد‌ه‌ها باز می‌گردد.

طبق قانون، دولت به فرزندان اول خانواده‌ها، ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم، ۶۰ میلیون تومان، فرزند چهارم، ۸۰ میلیون تومان و فرزند پنجم و بیشتر، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می کند.

اما یکی از موضوعاتی که توسط تعدادی از خانواده ها مورد اعتراض قرار گرفته، مساله اجرای این قانون است که طبق گفته مسوولین، از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و کودکان پیش از این تاریخ مشمول این تسهیلات نمی‌شوند.

تعدادی از مخاطبان ، با ثبت پویشی با عنوان «اعطای تسهیلات چندفرزندی به متولدین قبل از ۱۴۰۰» خواستار رسیدگی دولت و مجلس به این موضوع شده اند. در متن این پویش آمده است: «خیلی از خانواده‌ها فرزند سوم و چهارم متولد قبل از سال ۱۴۰۰ دارند، به عبارت بهتر فرزندان‌شان متولد دهه ۹۰ هستند حال این قانون حمایت از خانواده که توسط ریاست جمهوری و مجلس محترم ابلاغ شده فقط متولدین بعد از سال ۱۴۰۰ را شامل می‌شود.

سوال اصلی این است آیا خانواده های چند فرزندی متولد قبل ۱۴۰۰ مشکل مسکن و اجاره منزل و درآمد و … ندارند؟ چرا قانون گذاشته می‌شود اما قانون ناقص و دارای اشکال است؟ بخدا ما چند فرزند قبل ۱۴۰۰ هم مشکلات اقتصادی زیادی داریم و اجاره نشین هستیم. آقایان مجلس و رئیس جمهور انقلابی و مردمی این تبعیض را رفع کنید».

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/