رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تالیف 21 جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد گل‌فشان گفت: با حمایت‌های رئیس جمعیت هلال احمر، پروژه تحقیقاتی مبنی بر اثربخشی و کاربرد مؤثر ۲۱ جلد کتاب با چهار محور آموزشی در زمینه‌های امداد و کمک‌های اولیه، خدمات داوطلبانه، تشکیلات و کارگروهی و آشنایی با فعالیت‌های جمعیت هلال احمر از ماه‌ها قبل کلید خورده و اکنون در مرحله بازبینی و طراحی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: این کتاب‌ها برای نخستین بار با طی کردن فرآیند مطالعاتی، تحقیقاتی و اعمال نظرات کارشناسی مجموعه جمعیت هلال احمر و همچنین نخبگان حوزه کودک و نوجوان و براساس آخرین و به‌روزترین روش‌های معتبر آموزشی دنیا، تدوین و تألیف شده‌اند.

گل‌فشان افزود: رویکرد مفهومی و هدف غایی در چاپ و نشر کتب یاد شده، فراگرفتن مهارت‌هایی است که منجر به تقویت روحیه کار گروهی و نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی و آموزش مفاهیم بشردوستانه به کودکان و نوجوانان می‌شود. این مهارت‌ها در قالب طراحی بازی، داستان و روایت بر اساس گروه سنی خاص تدوین و تألیف شده‌اند.

وی تصریح کرد: مجموع ۲۱ جلد کتاب، دارای سه سطح از مخاطبان گوناگون است. سطح اول شامل هفت جلد برای کودکان و نوجوانان در ۷ پایه دانش‌آموزی، سطح دوم شامل هفت جلد به صورت مکمل با هدف تسهیل در امر آموزش مربیان و هفت جلد آخر برای توجیه و ارائه راهکارهای آموزشی به والدین طراحی و تألیف شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد که این کتب به زودی مرحله چاپ و نشر رسیده و در اختیار کانون‌های دانش‌آموزی این جمعیت قرار گیرد.

 

 

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر