معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) گفت: تقویت طرح نماد را در دست داریم. شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی برعهده ماست. در همین راستا ۵۰ گروه جهادی مشغول هستند تا با کار تربیتی و برقراری ارتباط با دانش‌آموز و اولیاء، آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانند.

به گزارش نیکوکار، اصغر باقرزاده در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با بیان اینکه سوگواره «احلی من‌العسل» به کمک تشکل‌های دانش‌آموزی و در روز پنج‌شنبه ، سیزدهم مردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: این تجمع در ۳۵۰ نقطه کشور برگزار می‌شود و محل آن در تهران و حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما این است که به سمت مصاحبه با  نومعلمان و نواستخدامی‌ها رفتیم و باید در دوره‌های بعدی نیز از تشکل‌های دانش‌آموزی در این باره کمک بگیریم. کار بعدی ما همکاری با دانشگاه فرهنگیان، توانمندسازی ۱۴ هزار معلم است که از مهرماه وارد مدارس می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به طرح نماد نیز اشاره کرد و گفت: تقویت طرح نماد را در دست داریم. شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی برعهده ماست. در همین راستا ۵۰ گروه جهادی مشغول هستند تا با کار تربیتی و برقراری ارتباط با دانش‌آموز و اولیاء، آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانند.

وی به برگزاری مسابقات قرآن در تابستان برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و همچنین مسابقه معلمان هنرمند اشاره کرد و گفت: اختتامیه جشنواره فردا نیز بعد از دهه اول محرم برگزار می‌شود. علاوه بر این، دانش‌آموزان و فرهنگیان مداح را شناسایی کرده و مجمع مداحان تعلیم و تربیت را تشکیل خواهیم داد.

برگزاری ۹۵ هزار نفر- روز اردوی یک روزه تربیتی 

وی در ادامه افزود: در تابستان امسال برگزاری اردوهای یک روزه و سفرهای تربیتی را در دستورکار داشتیم و در همین راستا در تیرماه ۹۵ هزار و ۷۸۰ نفر – روز در استان‌ها، طرح سفرهای تربیتی یک‌روزه را برگزار کردند و ۴۰۰۰ مربی نیز همراه دانش آموزان بودند. در اردوهای کشوری نیز در چهار اردوگاه باهنر، بهشتی، رجایی و میرزا کوچک‌خان ۶۹ همایش برگزار شده و ۲۹ هزار و ۳۵۲ نفر در این همایش‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اردوگاه‌ها در حال فعال شدن هستند گفت: فعال شدن اردوگاه‌ها با حضور دانش آموزان صورت می گیرد و باید تشکل‌ها از این ظرفیت نیز استفاده کنند. به‌زودی سامانه‌ای در اختیار قرار می‌گیرد تا تمام اردوگاه‌های کشور با تمام ظرفیت‌ها در سایت معاونت دیده شده و امکان رزرو این اردوگاه‌ها نیز وجود خواهد داشت.

فعالیت ۱۵۰۰ پایگاه تابستانی در سطح کشور

حسین عبادتی، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در این جلسه برنامه‌های این سازمان در تابستان را تشریح کرد و گفت: سازمان دانش آموزی کار خود را در تابستان با برنامه اوقات فراغت آغاز کرد؛ ۱۵۰۰ پایگاه در سطح کشور داریم و تاکید ما بر مهارت آموزی، ترویج سبک ایرانی اسلامی و سلامت توامان جسم و روح بوده است. دو رویکرد جدید در برنامه‌ها داشتیم؛ نخست پوشش دانش‌آموزان مدارس استثنایی و دوم پوشش دانش‌آموزان عشایر که در همین راستا ۱۴۰۰ دانش‌آموز عشایر و تربیت دانش‌آموزان خبرنگار دستاورد در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: برای مربیان سه دوره ۲۴ ساعته سواد رسانه‌ای در نظر گرفتیم و تاکید ما بر پوشش سراسری مربیان تا پایان تابستان است. امکان عملیات تربیتی مربیان در بستر فضای مجازی را خواهیم داشت که ناظر به اهداف انقلاب اسلامی است. همچنین بحث طراحی مرکز اردویی سازمان را در تابستان داشتیم که از تمام فعالیت‌های اردویی دانش‌آموزی پشتیبانی می‌کند. ضمن آنکه از اول مهرماه در تمام کشور به صورت رایگان با تخفیف‌های ویژه آثار ترازی را در نمایشگاه‌هایی که برپا می‌کنیم، ارائه می‌کنیم.

در این نشست همچنین شیخ‌محمدی، نماینده سازمان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ضروری است یک تقویم و کمیته اجرایی برای انجام فعالیت‌ها تنظیم شود تا برنامه‌ها با رویکردهای خاص خود انجام پذیرند اظهار کرد: هیئت‌های دانش‌آموزی در طول محرم و اربعین برنامه‌هایی را تدارک دیده است که برنامه “سلامت‌گر” از این جمله است و ترویج سلامت را در میان خانواده‌ها برعهده دارد. طرح سلامت‌گرِ هیئت در محرم و صفر نیز برگزار می‌شود و برای برگزاری اردوها نیز سلامت‌گر اردو را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین طرح تربیت فرهنگی هنری اعضای سازمان هلال احمر را برای آموزش در حیطه فضای مجازی خواهیم داشت تا برای شبکه شاد طراحی پوستر، فیلم و موشن داشته باشند. در طول تابستان نیز طرح دادرس در ۸۰۰۰ مدرسه اجرا می‌شود. بخش مهارتی این طرح در تابستان اجرا خواهد شد. همچنین در جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی نیز مشارکت داریم. اردوی شکرانه و دوستی را در تابستان خواهیم داشت.

 

 

منبع : ایسنا

انتهای پیام/