کد خبر: 12768

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی:

پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان سیل‌زده بهزیستی

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان با بنیاد مسکن تفاهم‌نامه‌ای دارد که مددجویانی که منازل آنها در سیل اخیر صد در صد تخریب شده است، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنها قرار بگیرد

به گزارش نیکوکار، محمدرضا کاظم زاده با بیان اینکه تخریب خانه باید به تایید بنیاد مسکن برسد، افزود: همچنین مددجویانی که بخشی از منزل آنها در جریان سیل تخریب شده است، به آنها هزینه تعمیرات تعلق می گیرد که بنیاد مسکن باید آن را نیز تایید کند.

وی اضافه کرد: مبلغ هزینه تعمیرات از ۱۰ میلیون تومان تا بیشتر متغیر است و گاهی منزلی با ایزوگامی ساده مشکلش برطرف می‌شود و گاهی به مبالغ بیشتر نیاز است.

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: دیروز یکشنبه نهم مردادماه نیز بخشنامه ای برای تعیین برآورد ریالی ضرر و زیان مددجویان در جریان سیل اخیر، به مراکز استانی صادر شده است تا در ۱۰ ردیف، از تخریب منزل تا زیان به وسایل زندگی، میزان زیان‌ها مشخص و گزارش‌های آن ارائه شود.

کاظم زاده به حضور گروه‌های ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی بهزیستی در بلایا و حوادث موسوم به گروه «محب» و گروه‌های اورژانس اجتماعی در صحنه حادثه سیل اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها مداخلات تخصصی از مشاوره تا مددکاری و مداخلات بحران اجتماعی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: برآورد نهایی از میزان ضرر و زیان مددجویان بهزیستی در حادثه سیل اخیر معلوم نیست چون هنوز بارندگی در برخی استان ها ادامه دارد و گروه‌های محب و اورژانس اجتماعی در حال شناسایی مددجویان خسارت‌دیده در سیل هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تنها در روز نخست سیل، در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان حدود ۵۰ خانواده آسیب دیده اند که آمار مددجویان خسارت‌دیده در حال افزایش است؛ خوشبختانه تاکنون حادثه منجر به فوت در سیل اخیر برای مددجویان بهزیستی ثبت نشده است.

کاظم زاده در ادامه به بازدید خود از روستای مزداران در فیروزکوه اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از مددجویان بهزیستی در این روستا از سیل آسیب دیده بودند و منازل صد در صد تخریب شده بود که اسکان موقت داده شدند. در هر استانی نیز در حد توان بین مددجویان سیل‌زده، مواد غذایی، کنسرو و پتو توزیع شده است. به محض برآورد ریالی خسارات، مبلغی ابلاغ اعتبار می‌کنیم تا اقلام مورد نیاز خریداری شود.

ایران در روزهای گذشته با وقوع باران‌های موسمی «مونسون» شاهد اتفاقات ناگواری از خشم طبیعت و خروش سیل در جای جای کشور بود؛ سیلی که تاکنون حدود ۶۹ نفر را به کام مرگ کشانده و بر اساس آمارهای اعلام شده ۴۵ نفر همچنان در دل سیلاب مفقود هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/