صد و هشتمین مدرسه ساخته شده توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور، در شهرستان میناب استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش نیکوکار، بهزاد مایلی معاون فنی، مهندسی و اجرایی بنیاد علوی در مراسم افتتاح صد و هشتمین مدرسه ساخته شده توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور گفت: بنیاد تاکنون ۳۴۴ کلاس درس را در قالب ۱۰۸ مدرسه در مناطق محروم کشور احداث و به بهره‌برداری رسانده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، حدود ۴۰۰ مدرسه در روستاهای دورافتاده و محروم کشور نیز از سوی بنیاد مستضعفان تعمیر و تجهیز شده است.

معاون فنی، مهندسی و اجرایی بنیاد علوی با بیان اینکه برای ساخت، تعمیر و تجهیز این مدارس بیش از ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در مناطق محروم کشور، بازسازی و نوسازی خواهد شد.

مایلی با اشاره به نقش به‌سزای تجهیز و نوسازی مدارس در بهبود امکانات آموزشی در مناطق محروم، تاکید کرد: بنیاد مستضعفان، محرومیت‌زدایی و فراهم کردن زیرساخت توسعه مناطق محروم از طریق کمک به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را وظیفه ذاتی خود می‌داند.

وی تهیه و توزیع کتاب‌های کمک آموزشی برای دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های بنیاد برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: با توجه به استعداد بالای یادگیری در دانش‌آموزان این مناطق، طرح ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان از سوی بنیاد مستضعفان در حال پیگیری است و امیدواریم به‌زودی شاهد آثار مثبت اجرای اینگونه برنامه‌ها در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان محروم باشیم.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/