نخستین محموله کمک‌های اهدایی شرکت پالایش نفت بندرعباس به ارزش ۵ میلیارد ریال با همکاری جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده بخش مهران بندرلنگه ارسال شد.

به گزارش نیکوکار، با هماهنگی هلال‌احمر هرمزگان و نیازسنجی مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در بخش مهران شامل روستای سایه‌خوش و روستای پیرامون آن، نخستین محموله اهدایی شرکت پالایش نفت بندرعباس به‌منظور کمک به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

هاشم نامور، ‌مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این محموله شامل مواد غذایی، مواد شوینده و وسایل بهداشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: این محموله با هدف کمک به ارتقا و بهبود کیفیت زندگی مردم زلزله‌زده روستای سایه‌خوش و روستاهای اطراف آن که در زلزله اخیر آسیب دیدند، ارسال شده است.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس بیان کرد: با توجه به مشکلات در مناطق آسیب‌دیده و شرایط آب و هوایی، همچنین حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برای امدادرسانی، هماهنگی و مدیریت کمک‌رسانی با شناسایی نیازهای هم‌استانی‌ها در مناطق زلزله‌زده اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل شرکت پالایش نفت بندرعباس همسو با مسئولیت‌های اجتماعی خود با هماهنگی جمعیت هلال‌ احمر هرمزگان کمک‌های خود را به مناطق آسیب‌دیده ارسال می‌کند.

بامداد یازدهم تیر ۱۴۰۱ دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندرخمیر و بندرلنگه هرمزگان را لرزاند که در این حادثه ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند. بر اثر این زمین لرزه‌ها که چند پس‌لرزه بزرگ نیز به‌دنبال داشته، واحدهای مسکونی روستاهای بخش مهران از جمله روستای سایه‌خوش بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند و تخریب شدند.

منبع: شانا

انتهای پیام/