کد خبر: 12486

۳۲۵۰ مددجو تحت پوشش کهریزک

به گزارش نیکوکار، حسن احمدی در نشست خبری پنجاهمین سال توسعه و خدمت رسانی آسایشگاه کهریزک به مددجویان، ضمن اشاره ای به خاطراتی از مرحوم دکتر «حکیم زاده -بنیانگذار خیریه کهریزک) ، بیان کرد: این موسسه به مهر و بخشش نیکوکاران و همت مسئولان امروز توانسته آسایشگاه‌ها و درمانگاه‌هایی را ایجاد کند که همه در جهت مراقبت، درمان، آموزش و توانبخشی بیش از ۳۲۵۰ معلول، سالمند، بیمار ام اس، کودکان معلول ذهنی و اتیسم است.

وی افزود: امروزه این موسسه علاوه بر دو آسایشگاه تهران و کرج، درمانگاه مجهز «جوادالائمه» را دارد و در مجموع ۳۲۵۰ مددجو، (حدود ۲۲۵۰ نفر شبانه‌روزی و ۵۳۰ نفر به صورت مراقبت در منزل و ۴۰۰ نفر مراقبت‌های روزانه) تحت پوشش موسسه هستند.

احمدی ادامه داد: انتظار داریم در آینده تعداد مددجویان مراقبت در منزل را افزایش دهیم که هم بتوانند در منزل بمانند و هم کمتر احساس غربت کنند.

به گفته وی، همچنین این موسسه ۲۲۰۰ پرسنل در کل مجموعه دارد.

صوفی نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک نیز در ادامه این نشست بیان کرد: جمعیت هدف آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران سه گروه اصلی سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران ام اس هستند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای ایران برای بیماران ام اس نگهداری شبانه روزی نداریم مگر آسایشگاه خیریه کهریزک، گفت: شاخص پذیرش ما بی کسی و فقر است؛ یعنی مددجوی بی نیاز و برخوردار پذیرش نمی‌شود، مگر به هر دلیلی این دو شاخصه را داشته باشند. ممکن است گاهی اوقات افرادی  از لحاظ مالی برخوردار باشند اما کسی را نداشته باشند که از آنها نگهداری کنند.

وی ادامه داد: این مجموعه با کمک و حمایت مردم ساخته شد و نیازهای این مجموعه توسط مردم تامین می‌شود و مردم نیز بر عملکرد این مجموعه نظارت می‌کنند.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا