کد خبر: 12478

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از آبرسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد ترکمانه ضمن بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت نسبت به آبرسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی متعهد است که تا به امروز یک‌هزار و ۹۸۰ از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در حال انجام است و ساکنان این مناطق نیز به زودی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره نقاط هدف آبرسانی بنیاد برکت گفت: مناطق روستایی ۸ استان دارای تنش آبی بالا از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در اولویت پروژه‌های آبرسانی بنیاد برکت قرار دارند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به تامین ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستای هدف تعهد دارد که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: بنیاد در سال گذشته و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با آبفای خوزستان اقدام به آبرسانی به ۷۰۲ روستای واقع در مناطق دارای تنش آبی استان خوزستان کرد.

ترکمانه ادامه داد: برای این منظور ۴۰۰ کیلومتر لوله‌کشی انجام شد و یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت تخصیص یافت.

وی با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور اظهار داشت: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد علاوه بر اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به عنوان رسالت و مأموریت اصلی‌اش برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده و متنوعی را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی دارد.

ترکمانه در تشریح جزییات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار کرد: ساخت و تکمیل ۱۰ هزار پروژه شامل بیش از ۸ هزار واحد مسکونی محرومان، ۲۰۰ مدرسه، ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، ۷۰۰ طرح آبرسانی، احیای ۶۰۰ رشته قنات و ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در دستور کار است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و ۴۵۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

بر اساس گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های کلی بنیاد برکت در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: بنیاد نسبت به ساخت و تکمیل ۵۸ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آبرسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۸۰۰ طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر