مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما در تکمیل سامانه‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، بخش اجتماعی تحت عنوان پنجره واحد خدمات حمایت اجتماعی را در دست انجام داریم که اولویت با گروه‌هایی چون زنان سرپرست خانوار است گفت: وظیفه خود می‌دانیم که گروه دانش آموزان را نیز وارد این پنجره کنیم.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا پویافر در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه برحسب تقسیم وظیفه برنامه ملی نماد، باید اقداماتی را با مشارکت وزارت آموزش و پرورش انجام دهیم، اما به اندازه کافی کنار هم ننشسته‌ایم تا موارد لازم را تنظیم و اجرا کنیم گفت: درباره شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، از طریق تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی وزارت رفاه به سمت تکمیل داده‌های اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رفته‌ایم.

وی افزود: همچنین به سمت انجام و توسعه مطالعات تجربی مانند پیمایش‌های تجربی حرکت می‌کنیم تا آنچه در برش دانش آموزی از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد را بتوانیم به اشتراک بگذاریم.

پویافر افزود: آسیبی که در دهه ۹۰ و قبل از آن از حیث آسیب‌های اجتماعی متحمل شدیم بخشی به علت کتمان آسیب‌ها رخ داد و نه سیاه نمایی آسیب‌ها و در نهایت کار به جایی رسید که رهبری برای حل مسئله آسیب‌ها به صورت مستقیم ورود کردند.

مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما در تکمیل سامانه‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، بخش اجتماعی تحت عنوان پنجره واحد خدمات حمایت اجتماعی را در دست انجام داریم که اولویت با گروه‌هایی چون زنان سرپرست خانوار است گفت: وظیفه خود می‌دانیم که گروه دانش آموزان را نیز وارد این پنجره کنیم.

پویافر افزود: از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم مشارکت بیشتری با ما داشته باشند، این تصور وجود دارد که ورود به مدرسه برای ورود بخش غیردولتی مشکل و فضا بسته است. ما محدودیت منابع داریم اما اگر روندها تسهیل شود ما شبکه موسسات خیریه را در دست تشکیل داریم که کمک می‌کند در حوزه دانش آموزان به خوبی وارد شویم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/