معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ضمن اعلام اولویتهای پرداخت وام اشتغال به مددجویان و نیازمندان فاقد شغل،گفت: به افراد واجد شرایط تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

به گزارش نیکوکار، حسین فتح آبادی در خصوص شرایط پرداخت وام اشتغال گفت: اولویت اول ما در پرداخت وام ،مددجویان تحت پوشش هستند که در درجه اول به خود مددجو و سپس به فرزندان آنها وام اشتغال تعلق میگیرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت دوم ما در پرداخت وام اشتغال زنان سرپرست خانوار هستند ادامه داد: این افراد نیازی که تحت پوشش امداد باشند اما فقط در صورت بیکاری و نداشتن بیمه و البته دارا بودن مهارت می توانند از وام اشتغال برخوردار باشند.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران اولویت سوم را شامل مردان غیر تحت پوشش و بیکار دانست و گفت: مردانی که شغل و بیمه ندارند نیز می توانند وام دریافت کنند و همچنین اولویت بعدی مربوط به پسران مجردی است که دارای کارت پایان خدمت و مهارت بوده و خانواده آنها نیز از تمکن مالی برخوردار نباشد.

وی افزود: در مجموع از دو محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین تبصره ۱۶ بانک مرکزی ۸۰ میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت می شود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تبصره ۱۶ و ۳۰ میلیون تومان نیز از صندوق امداد پرداخت می شود.

وی گفت: از محل تبصره ۱۶، ۱۲۶ میلیارد تومان برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان و نیازمندان استان تهران اختصاص پیدا کرده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مردادماه ابلاغ شده است و ما نیز از مرداد متقاضیان واجد شرایط را به بانک معرفی کرده‌ایم.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران در خصوص ضمانت وام برای ۵۰ میلیون تومان گفت: برای ۵۰ میلیون تومان دو ضامن کارمند لازم است که البته براساس قوانین بانک انجام می‌شود اما در صندوق امداد ولایت ضمانت‌های ما برای مددجویان راحت تر است و وام ۳۰ میلیون تومانی را با دو فقره چک پرداخت می‌کنیم.

فتح آبادی از افزایش سه برابری اعتبارات تبصره ۱۶ برای پرداخت وام اشتغال خبر داد و افزود: اعتبارات اشتغال ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بر اساس اولویت و تکمیل مدارک و داشتن شرایط وام پرداخت می شود .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پشت نوبتی برای وام اشتغال نداریم ، گفت: تمامی افرادی که تقاضای وام اشتغال داشته و از شرایط لازم برخوردار باشند می توانند وام بگیرند و تاکنون بامشکل اعتبار مواجه نبوده ایم .

به گفته وی، تعداد پرونده هایی که تعیین شعبه و به بانک معرفی شده اند ۲۴۴۲ مورد بوده و هر تعداد دیگری نیز باشد با توجه به اعتبارات مان و تکمیل بودن پرونده آنان به بانک معرفی می کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/