سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: ۱۸ هزار کودک و نوجوان فاقد سرپرست موثر در خانواده جایگزین تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور قرار دارند.

به گزارش نیکوکار، بیش از ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی مسئولیت رسیدگی به وضعیت کودکان فاقد سرپرست موثر که به خانواده جایگزین واگذار شده‌اند را بر عهده دارند که از سال گذشته نظارت‌های تخصصی بر این کودکان از طریق آموزش همتایان توسط سرتیم‌های مددکاری (سوپروایزران) کشوری آغاز شده است.

براساس این گزارش، امروز دوشنبه آزمون ویژه مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی در راستای ارتقای دانش مددکاران تخصصی حوزه کودکان فاقد سرپرست و پیرو آموزش‌های سرپرستی مددکاری (سوپروایزری) شیوه‌نامه مراقبت از کودکان در خانواده جایگرین برگزار شد.

براین اساس، دفتر امور کودکان و نوجوانان در همراهی با حوزه مراکز مثبت زندگی ستاد بهزیستی کشور و نیز با مشارکت بهزیستی استان‌ها و مراکز مثبت زندگی، آزمون الکترونیک ویژه ۶۰۰ نفر از مددکاران اجتماعی را برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، خانواده های جایگزین با قبول مسئولیت حضانت فرزندان در جهت تربیت، رشد و بالندگی فرزندان تلاش خواهند کرد و با این اتفاق بخش قابل توجهی از وظایف مراکز را خانواده ها بر عهده خواهند گرفت.

بهزیستی برای کودکانی که به خاطر نداشتن سرپرست یا فقدان سرپرست مؤثر، در شرف ورود به مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی هستند خانواده‌های جایگزین در نظر می‌گیرد که در محیط خانواده زندگی کنند. خانواده جایگزین، ممکن است خانواده‌ی نسبی، سببی و یا خانواده‌ی غیر خویشاوند با کودک باشد که به هر حال از نظر شرایط سرپرستی، مورد تأیید بهزیستی می‌باشند و کودک با این خانواده زندگی می‌کند. همه‌ این کودکان، یارانه‌ ماهانه از بهزیستی دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/