کد خبر: 11980

استاندار گلستان با انتقاد از عدم واکسیناسیون برخی کارمندان ادارات در این استان، گفت: پایان فروردین آخرین مهلت تزریق واکسن برای کارکنان دولت در گلستان است.

به گزارش نیکوکار، علی محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و پیشگیری بیماری کرونا با اشتره به ضرورت فعال شدن کمیته های زیر مجموعه ستاد استانی،اظهار کرد: متاسفانه برخی از روسای کمیته ها نیز در جلسات حاضر نمی شوند که اصلا از نظر ما این امر پسندیده نیست و قطعا از این عزیزان گلایه داریم‌.

وی با بیان اینکه انتظار ما حضور منظم همراه با گزارش دقیق و مقایسه ای مدیران به ویژه روسای کمیته های تابعه ستاد کرونایی استان است، افزود: هدف گذاری ما این است که تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ باید سطح واکسیناسیون در دوز اول به ۹۵ درصد، دوز دوم به ۹۰ درصد و دوز سوم به ۴۵ درصد برسد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه آخرین مهلت تزریق واکسن برای کارکنان دولت در استان گلستان آخر فروردین ماه است، خاطرنشان کرد: در انتهای ماه فروردین آتی نباید هیچ کارمندان واکسن نزده ای در سیستم وجود داشته باشد در غیر این صورت وی به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

زنگانه با اشاره به اینکه فرمانداران باید نسبت به اجرای سطح واکسیناسیون در شهرستان ها اهتمام لازم را داشته باشند، ادامه داد: باید در زمینه واکسیناسیون اقدامی جهادی انجام و از ظرفیت بسیج، سپاه و طرح شهید سلیمانی نیز استفاده کنیم.

وی بر ارتقای پوشش QR کد در حوزه اصناف تاکید کرد و گفت: اولویت اعضای ستاد کرونا باید جلسات ستاد بوده و عدم حضور با اطلاع رسانی قبلی باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه اگرچه روند شیوع کرونا در استان رو به کاهش است اما با توجه به فرارسیدن ایام نوروز رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه همه مردم باشد، تصریح کرد: همه ما می خواهیم تا با سلامتی به استقبال بهار برویم و در ایام نوروز مجددا با پیک جدید کرونا و مشکلات ناشی از آن روبه رو نشویم.

زنگانه از تزریق دوز نخست واکسن توسط بیش از ۹۳.۱ درصد واجدین شرایط استان خبر داد و گفت: ۸۲.۱ درصد دوز دوم و ۳۱.۴ درصد هر ۳ دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر شهرستان مینودشت در وضعیت قرمز، شهرستان های بندرگز، ترکمن، گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار در icu و ۲۵ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشته ایم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/