رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فراکسیون زنان همراه با فراکسیون دیپلماسی سلامت، اجرایی‌شدن غربالگری گسترده و رایگان سرطان‌های ویژه زنان را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش نیکوکار، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«هفته گذشته جلسه‌ای را با وزیر بهداشت در موضوع غربالگری سرطان‌های ویژه زنان داشتیم. تاکنون در قوانین مختلف موضوع سلامت مادران مورد توجه و برنامه ‌ریزی قرار گرفته اما شاید کمتر شاهد برنامه‌ریزی‌های خاص سلامتی برای زنان باشیم. در حالی‌که برخی بیماری‌های زنان در صورت توجه، پیشگیری یا تشخیص سریع‌تر، تضمین‌کننده سلامت و زندگی بهتری برای زنان خواهند بود.

وزارت بهداشت مطابق مصوبه هیأت وزیران مکلف به برنامه‌ریزی در راستای غربالگری گسترده و رایگان سرطان‌های ویژه زنان شده و در همین زمینه، در فراکسیون زنان همراه با فراکسیون دیپلماسی سلامت، اجرایی‌شدن این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

علاوه بر این، موضوعات مختلفی را از آغاز به کار دولت سیزدهم از وزارت بهداشت در راستای ارتقاء وضعیت سلامت زنان مطالبه کردیم که در طی ماه‌های آتی پیگیر اجرایی‌ شدن آن‌ها خواهیم بود. تهیه اطلس وضعیت سلامت زنان در مناطق مختلف کشور، تهیه آیین‌نامه اجرایی سند سلامت زنان، برنامه ‌ریزی جهت غربالگری گسترده و خانه به خانه بیماری‌های زنان و اصلاح نظام توزیع متخصص زنان و ماماهای مراقب بر اساس آمایش سرزمین، از جمله این موضوعات است.»

منبع: ایسنا

انتهای پیام/