رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اعلام کرد که با جمع‌آوری تمام معتادان متجاهر از سطح شهر تهران فعالیت مراکز متادون درمانی و شلترها نیز از مناطق مسکونی و شهری نیز پایان خواهد یافت.

به گزارش نیکوکار، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند درباره جمع آوری مراکز گذری کاهش آسیب معتادان متجاهر از مناطق مسکونی و شهری گفت:‌ یکی از موضوعاتی که در قرارگاه کاهش آسیب در شهرداری هم پیگیری آن مصوب شد و جزو دغدغه‌ها و مطالبات مردم و خواسته‌های ما هم محسوب می‌شود، این است که این مراکز دی‌آی‌سی،متادون درمانی، شلترها و … از محلاتی که در آن سکونت مردم وجود دارد و خانه و مدرسه و … هست، خارج شود.

وی ادامه داد:‌ البته ما نمی گوییم که حتما این مراکز را تعطیل کنند، اما می‌گوییم این مراکز باید از شهر خارج شده و در مناطقی که ساکن ندارد فعال باشند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: پیشنهاد دیگر ما این بود که معتادان در پایتخت از طریق سیستم‌های بیومتریک شناسایی شوند و ما خدمات را از طریق خودروهای مجهز در دم در خانه و … به آنان ارائه دهیم. این درست نیست که این معتادان برای دریافت خدمات به برخی محلات رفته و دم در خانه افراد دیگر خدمات دریافت کنند.

حسنوند درباره اینکه چرا تاکنون این مراکز جمع آوری نشده‌اند نیز به ایسنا گفت:‌ مسئولان شهر و استان تهران معتقدند که این مراکز که به اصطلاح مراکز کاهش آسیب است و در عمل آسیب‌هایی را به ساکنان مناطق مسکونی و شهروندان وارد کرده، به خارج از شهر منتقل شود. ما با فعالیت این مراکز در  نقاط مسکونی موافق نیستیم و باید جابه جا شوند.

وی در مورد زمان جابجایی این مراکز نیز اظهارکرد:‌ ان‌شاءالله این روند طی سه ماه آینده انجام می‌شود و تا سه ماه آینده و به محض جمع آوری کل معتادان شهر تهران دیگر نیازی به خدمات ساکن نیز وجود نخواهد داشت. قولی هم که در قرارگاه دادند این است که به تناسب جمع آوری این اقدام نیز انجام خواهد شد و وقتی که تمام معتادان اهم از معتادان متجاهر و منع پذیرش، جمع شده و برای این‌ها هم تصمیم گرفته شود، دیگر نیازی هم به این مراکز نخواهد بود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر همچنین این پیشنهاد را نیز مطرح کرد که همین مراکز را به مجاورت مراکز ماده ۱۶ یا دهکده سلامت معتادان که  طرح آن از سوی نیروی انتظامی ارائه شده ببرند و در آنجا این خدمات ارائه شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/