مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تلاش برای راه‌اندازی بخشی در مراکز ۱۵۷۰ برای دانش آموزان دارای وضعیت اورژانسی هستیم که نیاز دارند یکی دو روزی در مرکز بمانند گفت: استانها در حال تجهیز و آماده‌سازی هستند و احتمالا از سال تحصیلی آینده مراکز ما به این بخش مجهز می‌شوند.

به گزارش نیکوکار، مسعود شکوهی با اشاره به پایلوت طرح نماد(نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان) در ۳۵ منطقه در سنوات گذشته گفت: امسال شمار مناطق پایلوت طرح نماد از ۳۵ به ۱۷۰ منطقه و مدارس تحت پوشش از ۶۰۰۰ به ۲۰ هزار مدرسه رسید. تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش نیز از یک میلیون به بیش از پنج میلیون رسیده است.

وی افزد: خط ملی نماد (خط تلفن چهار رقمی ۱۵۷۰ )، اورژانس اجتماعی دانش آموزان و یکی از بخش ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می کند موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در سراسر کشور در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی و ارائه خدمت صورت پذیرد.

شکوهی همچنین اضافه کرد: با ارائه‌ خدمات راهنمایی و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم خواهیم کرد. خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال تکمیل تمام فرایندها و حلقه‌های طرح نماد هستیم؛ در توضیح بیشتر حلقه آخر این طرح گفت: در تلاش برای راه اندازی بخشی در مراکز ۱۵۷۰ برای دانش آموزان دارای وضعیت اورژانسی هستیم که  نیاز دارند یکی دو روزی در مرکز بمانند و مستقر باشند تا اقدامات لازم برای هماهنگی با بهزیستی یا نهادها و مراجع دیگر انجام شود.

وی ادامه داد: یا ممکن است دانش آموزی داشته باشیم که با مسئله‌ای برخورد کرده و از خانواده طرد شده باشد یا خودش از خانه فرار کرده باشد که برگرداندن وی زمان می برد؛ بنابراین مقرر شد مراکز ۱۵۷۰ یک اقامتگاه موقت دو سه روزه ایجاد کنند تا بتوانیم با مجوزهای قانونی چنین دانش آموزانی را نگه داری کنیم تا مشکلشان حل شود.

شکوهی درباره زمان ایجاد این اقامتگاه‌های موقت نیز گفت: استان‌ها در حال تجهیز هستند و اعتبار لازم را نیز مصوب کرده‌ایم؛ فکر می کنم برای سال تحصیلی آینده همه استانها دارای این امکان شده باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/