کد خبر: 11397

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در خصوص عملکرد بهزیستی در شهر تهران ارائه کردند.

به گزارش نیکوکار، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس سازمان بهزیستی به بیان نکته نظرات خود پرداختند و در ابتدا تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه توجه به قشر معلول در طراحی شهری مورد غفلت قرار گرفته و همین مسئله سبب شده که بخش زیادی از معلولین از حضور در اجتماع برخوردار نباشند، گفت:‌ ستاد مناسب سازی کشوری با ریاست وزیر کشور تشکیل شده اما این جلسات با حضور مدیران درجه یک کشوری تشکیل نمی‌شود و این در حالیست که ستاد مناسب سازی کشوری فرصتی است که مسائل معلولان و جانبازان در سطح کشور حل و فصل شود و باید همه مسئولان درجه یک پای کار باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه یک معلول برای کسب حداقل حقوق خود نمی‌تواند به دستگاه‌های دولتی برود، چرا که برای تردد آنها مناسب سازی نشده است، افزود: یک معلول یا جانباز به درمان، تفریح، آموزش و … نیاز دارد که لازمه همه اینها امکان ایاب و ذهاب است که متاسفانه وجود ندارد. هر چند که شهرداری اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اما کفایت نمی‌کند و لازم است که برای جامعه بزرگ معلولان فکری کرد. چرا که برخی از آنها مجبورند ماه‌ها در خانه بمانند و دیدن خیابان به یک تصویر رویایی تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم نیازمند آمار و اطلاعات دقیق در همه حوزه‌ها هستیم، گفت: اما متاسفانه آمار دقیقی نداریم که بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی کنیم و پیشنهاد می‌کنیم شهرداری داوطلبانه و رایگان خدمات مشاوره برای مناسب سازی اماکن به دستگاه‌های مختلف بدهد.

در ادامه قائمی با بیان اینکه رئیس سازمان بهزیستی در سخنان خود از کلمه بزرگوار برای خطاب قرار دادن معتادان متجاهر استفاده کرد، گفت: معتادان به خصوص افراد متجاهر به خود، خانواده و جامعه ظلم کردند و بزرگواری در مشی آنها دیده نمی‌شود و جالب است که چند وقت پیش در یکی از بازدیدها یکی از مدیران ارشد شهرداری نیز از این تعبیر استفاده کرده و طبیعتا این حرف شایسته نیست. هر چند که این افراد انسان هستند و وظیفه ما خدمت به آنهاست.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود کارگروه مشترکی با شهرداری تهران برای پیگیری مسائل بین دستگاهی ایجاد شود.

در ادامه معدنی پور نیز گفت: همیشه در شهرداری توجه به چالش آسیب‌های اجتماعی وجود داشته اما باید در خصوص ابهاماتی که در مورد مدیریت آسیب اجتماعی، اختلاف در سهم نگهداری از افراد آسیب دیده، میزان مسئولیت اجتماعی و … تعیین تکلیف شود که می‌بایست یک سند تقسیم کار طراحی شود تا وظایف همه دستگاه‌ها در این سند مشخص شود.

وی افزود: لازم است که یک سامانه مشترک برای تبادل داده‌ها و ارائه خدمات مشترک ایجاد شده تا موجب هم افزایی شود.

ناصر امانی نیز گفت: برایم سوال است که عزیزان کوتاه قامت تحت پوشش بهزیستی هستند یا نه؟ چون این افراد مشکل جسمی ندارند و تنها از نظر قد کوتاه هستند و گلایه داشتند که چرا به آنها توجه نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/