کد خبر: 11218

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی:

“کرونا” آسیب‌های اجتماعی کشور را افزایش داده است

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی و طلاق در پی شیوع کرونا در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش نیکوکار، دکتر آرزو ذکایی فر در نشست علمی «پیشگیری از خودکشی با تاکید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی» که امروز (هفتم آذر) به میزبانی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به افزایش معضلات اجتماعی جهان در دو سال اخیر گفت: در دو سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی، متاسفانه معضلات اجتماعی هم سیر صعودی داشته است.

وی افزود: آنطور که آمارها نشان می‌دهد در تمام جهان معضلات اجتماعی در پی شیوع کرونا و مشکلات مربوط به آن حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و قطعا کشور ما هم در این زمینه مستثنی نیست.

ذکایی فر تصریح کرد: متاسفانه آمارهای ما هم نشان می دهد که آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، خودکشی و … نیز در کشور طی دو سال گذشته روند صعودی داشته است.

وی افزود: این شرایط می طلبد که عزم جدی بین دستگاه ها برای کنترل آسیب ها و معضلات اجتماعی ایجاد شود، چرا که افزایش این معضلات تبعات خود را درتمام عرصه ها و حوزه های اجتماع نشان خواهد داد.

ذکایی فر با اشاره به برنامه های متعدد این دفتر جهت کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: برای اینکه برنامه های دفتر مبتنی بر واقعیت باشد تلاش شده تا از همکاری استان ها در این زمینه استفاده شود و چندسالی است که مطالعات و پیمایشات بسیاری در حوزه آسیب های اجتماعی با همکاری استان ها در حال انجام است تا بتوانیم به شناخت درستی از وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور برسیم.

وی افزود: آخرین مطالعه در این زمینه هم مربوط به سال جاری است که منتظر احصا نتایج و گزارشات آن هستیم تا بتوانیم نتایج را به استان ها منعکس کرده و برمبنای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

ذکایی فر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث کنترل آسیب های اجتماعی گفت: در این زمینه تاکید بر حضور تمام دستگاه ها شده، اما بهزیستی به عنوان یک نهاد اجتماعی وظیفه سنگینی در این راستا برعهده دارد.

این مسئول افزود: در راستای عمل به وظایف خود در بحث کنترل آسیب های اجتماعی، سازمان بهزیستی امسال اقدام به راه اندازی دبیرخانه ملی رصد آسیب های اجتماعی کرده که متناظر با آن به زودی دبیرخانه استانها هم راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این دبیرخانه با هدف هم افزایی و افزایش همکاری میان دستگاه های مسئول در حوزه معضلات اجتماعی راه اندازی شده و امیدواریم با راه اندازی آنها در استان ها بتوانیم کنترل بهتری در حوزه آسیب های اولویت دار هر استان داشته باشیم.

ذکایی فر گفت: همچنین در اقدام دیگر امسال ۱۰ استان بر حسب آمارهای موجود در بحث شیوع معضل خودکشی به عنوان استان های اولویت دار در زمینه این معضل انتخاب شده اند که کرمانشاه هم یکی از آنهاست و قرار است برنامه های مداخله ای بیشتری در این استان ها اجرایی شده تا بتوانیم کنترل موثرتری در بحث معضل خودکشی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/