معاون بنیاد مستضعفان از توزیع بیش از چهار میلیون سبد غذایی برای مادران باردار مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب بهبود تغذیه مادران باردار و کاهش تولد نوزادان با وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم در مناطق محروم کشور شده است.

به گزارش نیکوکار، موسی برزگری با اشاره به ضرورت توزیع سبد غذایی برای مادران باردار در مناطق محروم کشور افزود: این سبد غذایی براساس پیشنهاد متخصصان وزارت بهداشت، یک بسته غذایی با میزان ۲۵۰۰ کیلو کالری است که میان مادران باردار ساکن در مناطق روستایی و محروم کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت بهداشت و براساس شاخص‌های تعیین شده توسط دانشگاه علوم تغذیه تهران و دانشگاه شهید بهشتی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: مادران با وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم و هموگلوبین کمتر از ۱۰.۵ که ساکنان روستاها هستند، برای دریافت سبدهای غذایی به بنیاد مستضعفان معرفی می‌شوند.

به گزارش مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان، معاون بنیاد مستضعفان درباره واجدان شرایط بهره‌مندی از این طرح گفت: شناسایی افراد واجد شرایط از طریق خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افراد نیازمند که متقاضی بهره مندی از سبد غذایی مادران باردار هستند می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت سراسر کشور از مزایای طرح استفاده کنند.

برزگری ادامه داد: این سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، انواع حبوبات، پنیر، سویا، خرما، روغن مایع و مرغ است که از سوی بنیاد مستضعفان تامین اعتبار شده و هر دو ماه یک‌بار میان مادران تحت پوشش طرح توزیع می‌شود.

وی با اشاره به پایش نتایج اجرای این طرح تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، مصرف این بسته غذایی با کمک به اصلاح وضعیت تغذیه مادران باردار، موجب کاهش عوارض بارداری، بهبود روند افزایش وزن مطلوب در دوران بارداری و کاهش تولد نوزاران با وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم شده است.

گفتنی است طرح توزیع سبدهای غذایی مادران باردار از سال ۸۵ توسط بنیاد مستضعفان در ۳۶۰ شهرستان از ۲۹ استان کشور در حال اجرا است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/