استفساریه شهرداری تهران در خصوص مغایرت دو مصوبه پیرامون ارائه خدمات به سالمندان برای بررسی تخصصی به کمیسیون ارجاع داده شد.

به گزارش نیکوکار، صبح امروز بررسی یک فوریت استفساریه شهرداری تهران در خصوص مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان و مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص این استفساریه گفت: در وهله اول یک فوریت این استفساریه را پس می گیرم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات گذشته ما در قالب کارت منزلت برای افراد بالای ۶۵ سال تخفیف ۹۰ درصد در بلیت حمل و نقل عمومی اعمال می کردیم، گفت: اما در خرداد سال جاری شورای شهر مصوبه ای داشت که این بلیت ها به صورت رایگان و در قالب کارت ویژه سالمندان ارائه شود و سقف این اعتبار از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ و حتی ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ هزار سالمند از این امکان تخفیف ۹۰ درصدی استفاده می کنند که بار مالی ۴۰ میلیارد تومانی برای شهرداری دارد، گفت: اگر این بلیت ها را رایگان کنیم بررسی ها نشان داده که تعداد ۴۰۰ هزار نفر از این بلیت ها استفاده می کنند و بار مالی شهرداری نیز به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اما نکته مهم امنیت پایین این کارت ها است، گفت: سازمان فناوری شهرداری ۹ ماه زمان خواسته که امنیت کارت ها را با ساز و کار جدید افزایش دهد و ما حالا از شما می خواهیم که به دلیل اختلاف این دو مصوبه قید اجرای مصوبه خرداد ماه تا زمان ارتقای امنیت کارت ها برداشته شود و ما این طرح را به کمیسیون ها ببریم تا از پختگی لازم برخوردار شود.

پس از ارائه گزارش این پیشنهاد برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/