معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع ۶۰ میلیون QR کد برای پرداخت صدقات تا پایان سال خبر داد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا عسگریان با اشاره راه‌اندازی سامانه QR کد برای پرداخت صدقات از سوی شهروندان گفت: این طرح از چند ماه قبل در هفت استان کشور به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و هفته گذشته نیز به صورت سراسری رونمایی شد.

وی با تاکید بر ضرورت به روزرسانی روش‌ها در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، افزود: پنج میلیون و ۶۰۰ هزار صندوق صدقات خانگی و معابر در سطح کشور داریم که با توجه به تغییر سبک رفتاری مردم در پرداخت‌های مالی و عدم استفاده از پول نقد، لازم است زیرساخت‌های لازم برای پرداخت صدقات به صورت الکترونیکی و آنلاین فراهم شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه اجرای طرح پرداخت صدقه با QR کد موجب تسهیل در واریز صدقات شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای آزمایشی این طرح در استان‌های هدف، میانگین واریزی در هر تراکنش تقریبا دو برابر شده است‌.

عسگریان با اشاره به اینکه پرداخت صدقه با استفاده از QR کد در هر لحظه و هر مکانی مقدور است، اظهار کرد: تا پایان سال ۶۰ میلیون QR کد برای شهروندان توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی خاطرنشان کرد: در آینده از طرح QR کد برای پرداخت کمک‌ها در طرح اکرام ایتام نیز استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/