کد خبر: 10807

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف کننده مستمر و غیر مستمر مواد مخدر در کشور داریم

صرامی گفت:در سطح کشور حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مصرف کننده مواد مخدر در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال داریم.

به گزارش نیکوکار، حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور گفت: بر اساس آخرین بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴، ۵.۰۴ درصد است یعنی حدود دو میلیون و ۸۰۲ هزار نفر جزو مصرف کنندگان مستمر هستند.

وی ادامه داد:همچنین حدود یک میلیون و ۶۰۰ نفر هم جزو مصرف کنندگان غیر مستمر هستند؛ یعنی در سطح کشور حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف کننده مستمر و غیر مستمر را دربرمی گیرد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: هرچقدر بتوانیم نرخ شیوع مصرف در جامعه را کاهش دهیم در سلامت و امنیت جامعه تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سن ورود به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال و میانگین سن متوسط مصرف کنندگان مواد مخدر در ایران ۲۲ سال و سه ماه است.

وی بیان کرد: اولین الگوی مصرف مواد در کشور، تریاک و خانواده تریاک است که ۷۵ درصد مصرف مواد در کشور را شامل می‌شود، دومین الگوی مصرف کشور ماری جوانا، حشیش، بنگ، گرس، علف و گل است. در سطح نوجوانان و جوانان گرایش به ماری جوانا بیشتر است. مصرف حشیش و ماری جوانا می تواند سندروم بی انگیزشی و حتی خودکشی را در فرد مصرف کننده فعال کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظر