صبح امروز سه شنبه استاندار تهران شهردار و رئیس شورای شهر تهران در جلسه‌ای مشترک به همراه سایر دستگاه‌های مرتبط در حوزه حل آسیبهای اجتماعی نخستین جلسه قرار گاه خدمات اجتماعی را برگزار کردند تا گام موثری در حل مسائل اجتماعی تهران برداشته شود.

به گزارش نیکوکار، محسن منصوری در جلسه قرارگاه اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه ویژه برای حل آسیب های اجتماعی در تهران گفت: امروز شاهدیم هم افزایی و توان بسیار خوبی میان مردم و مسئولین برای حل مشکلاهت اجتماعی شکل گرفته است در هر جلسه اصلی و بالا دستی که در خدمت ارکان تصمیم گیری نظام بودیم موضوع آسیب های اجتماعی مطرح و مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی می تواند زمینه مناسبی برای حل مشکلات را فراهم کند. بی تردید این موضوع مطالبه‌ای جدی است که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مسائل اجتماعی خواب را از چشم من ربوده لذا نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌ها برای حل این مسائل داریم.

وی افزود: رئیس جمهوری نیز برای بکارگیری همه ظرفیتها برای حل این مساله تاکید کردند. در این مدت ۳ جلسه با شهردار تهران برگزار کردیم که ابعاد مختلف آسیبهای اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. تهران با توجه به تراکم جمعیتی که دارد در حوزه سرانه‌های خدماتی جزء محروم ترین استان ها قلمداد می‌شود. با توجه به این موضوع حل برخی از مشکلات در حقیقت مساله ملی است؛ مسائلی همچون مهاجرت که همه ارکان باید بر این موضوع متمرکز باشند.

استاندار تهران با تاکید بر این که افزایش جمعیت در استان تهران به گونه ای است که هر۴ سال یک استان در استان تهران شکل می گیرد افزود: از گذشته در حوزه آسیب‌های اجتماعی زحمات بسیاری کشیده شده و مجموعه های مختلف در این حوزه کار کردند اما قطعا امروز می توان کار را به شکلی جدی تر انجام داد. ما محکوم هستیم به انجام کار جدی که مردم لذت خدمات را بچشند. در همین راستا فرصت طلایی در استان تهران برای همگرایی ایجاد شده است و خوشبختانه به صورت ویژه در میان همه بزرگواران انگیزه لازم ایجاد شده است. برای مثال سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کردند که نیروی انتظامی آمادگی دارد ظرف چند هفته معتادین متجاهر را جمع آوری کند اما در کنار این موضوع باید مسائل دیگر هم دیده شود.

وی ادامه داد: شهرداری در برخی ازموارد ذاتا مسئولیت ندارد اما آقای زاکانی اعلام کردند که شهرداری آمادگی دارد در این حوزه مسئولیت بپذیرد. در حوزه آسیبهای اجتماعی قطعا انجام مقطعی طرح ها به عنوان پاشنه آشیل محسوب می شود لذا باید طرح ها به صورت مستمر اجرایی شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر این که مسائل تهران و شهرستانهای اطراف آن را نمی توان از هم جدا کرد افزود: بسیاری از موضوعات همچون حمل و نقل و زیر ساختهای اساسی در تهران، با سایر شهرستانها در هم تنیده است امروز تلاش خواهیم کرد به هماهنگی بالایی دست پیدا کنیم و در همین راستا دستگاههای مرتبط دعوت شده اند تا امروز در این جلسه با تقسیم کاری مشخص و تشکیل دبیرخانه و کارگروه‌های عملیاتی در راستای حل آسیب‌های اجتماعی گام موثری برداشته شود. ما امروز با توجه به مطالبه جدی که در این راستا وجود دارد کار را آغاز می کنیم قطعا برخی از مسائل ممکن است در کوتاه مدت و برخی در دراز مدت قابل حل باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/