رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام حسینی با اشاره به طرح اطعام و احسان حسینی گفت: امسال تعداد آشپزخانه‌های افتتاح شده در سراسر کشور حدود ۳۸۵۳ اشپزخانه بود که ۱۰۰ درصد آشپزخانه‌ها به صورت خودجوش بوده است.

به گزارش نیکوکار، مجید باجلان در نشستی خبری ضمن ارائه گزارش نهایی اجرای پویش ملی اطعام و احسان حسینی (ع) و با بیان اینکه کمیته امداد باتوجه به اینکه در رزمایشهای قبلی که در سال ۹۸ و ۹۹ بود با پویشهای ایران همدل یک، دو و سه پا به این رزمایش گذاشت، اظهار کرد: در پویش سال ۱۳۹۹ در ماه محرم و صفر با پویش اطعام و احسان حسینی در خدمت نیازمندان و ولی نعمتان جامعه بودیم.

وی افزود: با توجه به سال جاری و فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای ماه محرم و صفر (از عید غدیر) این پویش کلید خورد و پویش اطعام و احسان حسینی در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت.

باجلان با اشاره به اینکه یکی از نکات اصلی این پویشهای کمیته امداد مردمی بودن این پویشهاست، گفت: افرادی که در این پویشها شرکت کردند غالبا مردم خیر، نیروهای بسیجی و نیروهای جهادی بودند. ویدئو کنفرانس‌هایی از طریق کمیته امداد و بسیج مستضعفین به صورت متمرکز با مجموعه های استانی جهت این پویش برگزار شد و تفاهم نامه‌ها و صورت جلساتی به استانها ارسال شد.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام حسینی کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمیته امداد باتوجه به وظایف ذاتی و باتوجه به اینکه یکی از تکالیف اصلی آن شناسایی و کمک به نیازمندان با حفظ کرامت و تکریم این عزیزان است این ماموریت را برعهده گرفت که با طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر این کار را در دستور کار داشته باشد و این پویش را در سراسر کشور اجرا کند.

باجلان با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای اصلی موردنیاز در این پویش افتتاح آشپزخانه ها بود تا بتوانیم محلهایی را جهت توزیع اطعام و غذاها در اختیار داشته باشیم، بیان کرد: همچنین مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و به سراسر کشور ابلاغ شد تا پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

به گفته باجلان، امسال تعداد آشپزخانه‌های افتتاح شده در سراسر کشور حدود ۳۸۵۳ آشپزخانه بود که ۱۰۰ درصد آشپزخانه‌ها به صورت خودجوش بود و سال قبل تعداد آشپزخانه‌ها حدود ۲۷۰۰ آشپزخانه بوده است.

باجلان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد مراکز نیکوکاری دارد که به صورت مردمی نگهداری می‌شوند، گفت: این پایگاه‌ها یکی از مراکز فعال در اطعام و احسان حسینی بود.

وی با اشاره به مردمی بودن این پویش اظهار کرد: سال قبل حدود ۸۰ هزار نفر به صورت خودجوش در ماه محرم و صفر وارد این پویش شدند. اما سال جاری این افراد به ۱۵۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام حسینی اظهار کرد: پیش بینی ما جهت توزیع غذای گرم در سال قبل ۸ میلیون غذا بود که به توزیع ۱۶ میلیون غذا رسیدیم. پیش بینی امسال توزیع ۲۰ میلیون غذا بود که تاکنون و امسال ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا در سراسر کشور توزیع شده است.

باجلان در ادامه با اشاره به اینکه ارزش این غذاها حدود ۱۰۶۶ میلیاردتومان بوده است، افزود: میانگین هر پرس غذا ۲۸ هزارتومان بوده است.

وی افزود: ما سعی کردیم به مراکز یا مناطق مرزی و صعب العبور بسته‌های ارزاق به نیازمندان توزیع شود.

به گفته وی، حدود یک میلیون و ۵۳۳ هزار بسته ارزاق توزیع شده است و بالغ بر ۴۰۵ میلیاردتومان ارزش این غذاها شده و میانگین هر بسته ۲۶۵ هزارتومان بوده است.

باجلان با اشاره به راه‌اندازی پویش نذر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: در پویش نذر سردار سلیمانی ۶۶۰ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۳۲ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: اطعام مهدوی و افطاری ساده و اطعام حسینی و احسان حسین جزء تقویم کاری کمیته امداد قرار گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/