کد خبر: 10523

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی ۷۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌هایشان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد ترکمانه با اشاره به حمایت ویژه بنیاد برکت از اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی گفت: در همین راستا، تا پایان سال ۲۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌‍‌محور منجر به ایجاد ۷۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌هایشان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد تا به امروز ۵۰۰ شغل طرح به طور کامل راه‌اندازی شده که ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر را به دنبال داشته است.

ترکمانه با تاکید بر اجرای این طرح در سراسر کشور خاطرنشان کرد: استان‌های لرستان، خوزستان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای زندانیان آزاد شده از زندان و خانواده‌هایشان دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، نه فقط زندانیان آزاد شده که خانواده‌هایشان نیز مشمول طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت هستند.

وی حجم کل سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی برای زندانیان آزاد شده را ۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: زندانیان آزاد شده‌ای که دارای طرح توجیهی برای اشتغال هستند می‌توانند با مراجعه به مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در سراسر کشور نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست خود اقدام کنند.

ترکمانه ادامه داد: مشاغلی که برای این قشر آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود، در رسته‌های تولید پوشاک، مشاغل خدماتی، پرورش دام و کشاورزی است و همچنین بیشترین مساعدت در پرداخت تسهیلات با آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر حمایت ویژه از اقشار اجتماعی در سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: بر اساس چنین راهبردی، تا پایان سال جاری ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی برای این اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، معلولان، زندانیان و خانواده‌هایشان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل اراه‌اندازی می‌شود که فرصت‌ کسب و کار برای ۶۰ هزار نفر را فراهم خواهد آورد.

وی یادآور شد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

ترکمانه در پایان یادآور شد: بنیاد برکت ایجاد ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۱۰ هزار شغل را تا پایان امسال در مناطق روستایی و محروم کشور در دستور کار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/