معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان حدود ۴۰ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

به گزارش نیکوکار، حسین خدرویسی با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری سال ۹۵ کشور حدود ۷.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶۴۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ارزش خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت در سال گذشته را ۱۳۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات به مددجویان سالمند پیش‌بینی شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خدمات عمومی همچون کمک معیشت، خدمات درمانی و بهداشتی، توانبخشی، خدمات مسکن و برنامه‌های فرهنگی را از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت دانست و خاطرنشان کرد: برخی خدمات ویژه همچون سبد غذایی و خدمات نگهداری نیز به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود.

خدرویسی با تاکید بر اینکه حدود یک میلیون نفر از سالمندان تحت حمایت امداد در مناطق روستایی سکونت دارند، اضافه کرد: همچنین ۶۸۱ هزار نفر از مددجویان سالمند، ساکن مناطق محروم کشور هستند که این مساله حمایت‌های بیش‌تر از سالمندان را ضروری می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد ۶۲ درصد در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۳۵ درصد در سنین ۷۵ تا ۹۰ سال و ۳ درصد در سنین بالای ۹۰ سال هستند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/