مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان آیین نامه مشخصی دارد و ۱۲ دستگاه عضو آن هستند، گفت: این در حالیست که سازمان بهزیستی در مسیر اجرای این طرح مظلوم و تنها است.

به گزارش نیکوکار، داریوش بیات نژاد در آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (ماد)، گفت: در دنیا چهار پدیده هستند که برای کشورها به عنوان زنگ خطر به حساب می آیند و شامل بحران هسته‌ای، بحران زیست محیطی و فقر و مواد مخدر هستند. کشور ما نیز از دنیا مستثنی نیست و بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد تنها مختص به کشور ما نبوده و مبتلابه جهان است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از فقر و مواد مخدر مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند ، اظهار کرد: با این وجود نکته قابل توجه این است که در جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح حاکمیت اراده جدی برای پیشگیری از آسیب‌ها و سامان دادن به آنها دارند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان این که مهمترین نهاد در جامعه نهاد خانواده است اظهار کرد: اگر تقسیم بندی انواع خانواده را داشته باشیم خانواده‌ها به چهار دسته شامل خانواده‌های سختگیر، آسان‌گیر، دچار آشفتگی و دموکرات تقسیم می‌شوند. باید تلاش کنیم تا خانواده‌های در جامعه به وجود بیاوریم که سالم و پر نشاط هستند.

بیات نژاد با بیان این که بیش از ۳۹ سال از تولد سازمان بهزیستی در کشور می‌گذرد تصریح کرد: فعالیت‌های این سازمان محدود به حوزه معلولان یا کودکان بی سرپرست نیست بلکه تلاش می‌کند تا سلامت را برای همه آحاد جامعه از قبل تولد تا پایان عمر فراهم کند.

وی با اشاره به این که در جامعه فرهنگ کار گروهی پایین است گفت: برای مثال در موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان آیین‌نامه‌ای وجود دارد و ۱۲ دستگاه عضو آن هستند اما در مسیر اجرا سازمان بهزیستی مظلوم و تنها است و دیوار کوتاهتری از این سازمان وجود ندارد و همه برای تخریب این دیوار کوتاه نیز تلاش می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران افزود: این در حالی است که در آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان نقش هر دستگاهی روشن شده ولی ما تنها هستیم و دیوار بهزیستی هم کوتاه است.

بیات نژاد با اشاره به این که ردیف حقوقی کارمندان سازمان بهزیستی در رتبه دوم از انتهای جدول حقوق و دستمزدهای کشور قرار دارد ادامه داد: این در حالی است که کارمندان این سازمان مسئولیت‌های بزرگ و جدی را برعهد دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سال ۹۵ آغاز شده است اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ مدرسه، ۱۹۴ دبیر، ۴۳۰ کلاس درس و حدود ۱۵ هزار دانش آموز در این طرح فعالیت و مشارکت داشتند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/