تعداد ۲۱۴ دستگاه کمک تنفسی بای پپ طی سه مرحله، در پی همه‌گیری کرونا، در اختیار مراکز بستری سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش نیکوکار، این دستگاه ها توسط گروهی از هموطنان خارج از کشور شامل بنیاد رازی، بنیاد کودک و انجمن پزشکان ایرانی در آمریکا و از طریق سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اختیار مراکز درمانی تامین اجتماعی قرار گرفته است.
احمدرضا خزاعی پزشک حوزه اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دستگاه بای پپ یکی از پر مصرف ترین دستگاه های کمک تنفسی است، گفت: این دستگاه با استفاده از فشار هوا در دو سطح، در جهت تسهیل فرایند تنفس به فرد مبتلا به بیماری های ریوی از جمله کرونا کمک می کند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/