کد خبر: 10199

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد خبر داد؛

آغاز پویش عاطفه ها برای تحصیل کودکان محروم

عسگریان از آغاز اجرای جشن عاطفه ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا عسگریان معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد درباره پویش ملی عاطفه‌ها گفت: با وجود پویش ملی عاطفه‌ها این امکان وجود دارد که دانش آموزان ما نسبت به سال گذشته با حال بهتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

وی افزود: ما در سال ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ با بیماری کرونا مواجه شدیم و خیلی از دانش آموزان نیازمند این بودند که از راه دور در کلاس‌ها شرکت کنند و داشتن یک تبلت یک ضرورت انکار ناپذیر حضور در کلاس درس است . دولت و مردم و به خصوص نهاد‌ها و بسیج و کمیته امداد حضرت امام، پویش‌های متعددی تعریف کردند که الحمدالله به این شیوه وسایل مورد نیاز بچه‌ها به دستشان رسید.

عسگریان در ادامه گفت:گفتنی است که اگر تبلت به دست این کودکان نرسد نمی‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند و اگر یک سال از تحصیل خود را از دست دهند به منزله این است که کل سال‌های تحصیلی خود را از دست داده اند و خواهش ما از مردم این است که کمک‌های مالی خود را به نهاد‌ها و خیریه‌ها دهند تا بتوانیم تبلت و نیاز‌های بچه‌ها را تهیه کنیم.

وی در ادامه افزود:کمیته‌ امداد امام تا به امروز چیزی حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده و کمک به این کودکان راه‌های ساده‌ای هم دارد. پویش عاطفه‌ها قبل از شروع سال تحصیلی شروع می‌شود تا بتوانیم هنگام شروع سال تحصیلی اقلام مورد نیاز را بعه دانش آموزان تحویل دهیم.

وی درباره تاریخ آغاز پویش عاطفه‌ها گفت:امسال هم از بیستم شهریور ماه شروع شده تا یازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت و کمک‌های مومنانه و انسان دوستانه شمارا پذیر خواهیم بود.

عسگریان درباره محل دریافت و تحویل کمک‌های مومنانه برای دانش آموزان در پویش عاطفه‌ها گفت: امسال مراکز تجمعی نخواهیم داشت مگر اینکه استان‌ها صلاح بدانند و با درنظر گرفتن شرایط بهداشتی می‌توانند مراکزی را داشته باشند که کمک‌های مردمی را دریافت کنند. اما مراکز نیکوکاری ما آماده هستند. می‌توانید به دفاتر نیکوکاری کمیته امداد و یا دفاتر نیکوکاری مستقر در مساجد مراجعه کنید و کمک‌های مستقیم خود را ارائه دهید.

وی تاکید کرد:در این میان کمک‌های نقدی خیلی حائز اهمیت است. دو درگاه پرداخت را معرفی می‌کنم که خیلی از هموطنان عزیز ممکن است از طریق کارت راحت باشند که شماره کارت ۶۰۳۷۷۹۹۷۰۰۰۰۱۹۱۹ این یک شماره کارت خیلی رند است که می‌توان به راحتی پرداخت کرد و شماره #۸۸۸۷*هم که با شماره گیری این عدد پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توان با انتخاب جشن عاطفه‌ها که امسال با شعار سفت و محکمی هم وارد عرصه شده می‌توانید کمک‌های خود را واریز کنید.

عسگریان درباره این موضوع که آیا این کمک‌های مردمی فقط برای کودکان تحت پوشش کمیته هزینه می شود یا خیر؟ گفت:این کمک‌ها فقط برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیست و همه دانش آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته یک سری اولویت‌ها را هم در نظر گرفتیم، مثلا برای کودکان مناطق محروم مرزی که تحت پوشش کمیته امداد هم نیستند و محروم هستند، ولی با تجمیع این کمک‌ها به استان‌ها تحویل داده می شود و استان‌ها هم به دانش آموزان این کمک‌ها را می‌رسانند.

وی درباره طریقه شناخت کودکانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند برای رساندن این کمک گفت:این کودکان از طریق مراکز نیکوکاری شناخته می‌شوند. ما حدود ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور داریم که هرکدام از این‌ها جامعه و محیط تحت پوشش خود را شناسایی می‌کنند. هرسال یک بازشماری مجدد از محرومین خود دارند و همه این محرومین در این مراکز خیریه دارای شناسنامه هستند و تعدادی هم طبیعتا دارای شناسنامه نیستند پس اگر از طریق مراکز نیکوکاری کمک شود ما دارای داده‌های قابل اعتنایی هستیم. یعنی ما می‌توانیم بگویم بهترین و کامل‌ترین داده ما از این محرومین در کمیته امداد است. پس اگر به مراکز نیکوکاری ما کمک‌ها ارسال شود آن‌ها خودشان بعه تشخیص خودشان این کمک‌ها را به دانش آموزان می‌رسانند.

وی درباره ارگان‌هایی که در این زمینه کمک و همیاری دارند توضیح داد:قطعا کمیته امداد با بسیج در ارتباط مستقیم است، بهزیستی نیز می‌تواند کمک بزرگی به محرومین تحت پوشش خود کند و خیریه‌ها هم کمک بزرگی در این زمینه می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته ۲۷۲ میلیارد تومان مردم عزیزمان کمک کردند که دست بوس مردم شریفمان هستیم. د راین دو سه سالی که شرایط اقتصادی و تورم و کرونا وجود دارد کمک‌های مردم بسیار افزایش داشته است و ما هفتم مهر ماه هم طور نمادین زنگ عاطفه‌ها را در مدارس به صدا خواهیم در آورد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/