رئیس قرارگاه اطعام حسینی و احسان حسینی کمیته امداد از تداوم طرح اطعام و احسان حسینی که از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، خبر داد و راه‌های مشارکت نیکوکاران در این طرح را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، مجید باجلان با بیان اینکه کمیته امداد به دنبال شیوع ویروس کرونا در سال گذشته چند رزمایش را راه‌اندازی کرد، گفت: در ماه رمضان با طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده در خدمت نیازمندان و مددجویان بودیم و طرح اطعام و احسان حسینی را نیز در ایام کحرم وصفر خواهیم داشت.

وی افزود: باتوجه به بیماری کرونا در سال قبل و سال جاری و پیک پنجم ویروس کرونا، مردم می‌توانند در طرح اطعام و احسان حسینی مشارکت کنند. در آشپزخانه‌هایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده، تحت عنوان اطعام و احسان حسینی این نذورات به مددجویان و نیازمندان سراسر کشور با هماهنگی گروه‌های جهادی، بسیج، هیات‌ها تکایا و عموم مردم توزیع می‌شود.

رئیس قرارگاه اطعام و احسان حسینی کمیته امداد با اشاره به اینکه طرح اطعام و احسان حسینی در سال گذشته با ۸۱ هزار داوطلب که از نیروهای مردمی، جهادی و بسیجی بودند، ایجاد شد، اظهار کرد: امسال در اولین روز ماه محرم به یاد شهدای ۷۲ تن کربلا، در هر استان ۷۲ آشپزخانه ایجاد شد، این درحالیست که سال گذشته حدود ۲۷۰۰ آشپزخانه در سراسر کشور ایجاد شد. انتظار ما این است که در سال جاری بیش از ۴۰۰۰ آشپزخانه افتتاح شود.

به گفته وی، سال گذشته در طرح اطعام و احسان حسینی حدود ۱۶ میلیون پرس غذای گرم و یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی و ارزاق توزیع شد و امسال برآورد می‌شود که ۲۰ میلیون غذای گرم میان نیازمندان و مددجویان توزیع شود. همچنین به مدیران سراسر استان‌ها اعلام شده است که امسال نیز اگر شرایط کرونایی موجب راه‌اندازی آشپزخانه‌ها نشد، ارزاق را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دست نیازمندان و محرومان برسانند و برآورد می‌شود که امسال حدود ۲ میلیون بسته غذایی میان نیازمندان و مددجویان توزیع شود.

باجلان یادآور شد: مردم می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام و احسان حسینی، وجوهات خود را از طریق کد دستوری #۱۲* و شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ واریز کنند. این وجوهات به صورت فوری به مناطق محروم جهت تهیه غذا و توزیع آن بین مددجویان و نیازمندان تقسیم و پرداخت می‌شود.

رئیس قرارگاه اطعام و احسان حسینی کمیته امداد در ادامه سخنان خود به طرح نذر سلامت و برنامه‌های کمیته امداد در این خصوص نیز اشاره کرد و افزود: اگر در بخشی امکان توزیع غذا و بسته‌ها نبود، موضوع نذر سلامت را در دستور کار قرار دادیم.

همچنین نیکوکارانی که می‌توانند اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را برای کمک به مددجویان ارائه کنند، می‌توانند نذر سلامت را به تمامی مراکز کمیته امداد و مراکز نیکوکاری که یکی از پایگاه‌های اصلی در طرح اکرام و اطعام حسینی محسوب می‌شوند، پرداخت کنند تا ما آن را به دست نیازمندان برسانیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/