کد خبر: 10067

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان:

اختلافات حاد خانوادگی، بیشترین گزارش اورژانس اجتماعی همدان

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان، گفت: اختلافات حاد خانوادگی بیشترین گزارش را در اورژانس اجتماعی استان دارند.

به گزارش نیکوکار، زهره بختیاری یکشنبه ۲۷ تیرماه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کلینیک حقوق کودکان بیشتر جنبه قضایی دارد و در راستای تحقق حقوق کودک با اولویت بحث‌های آموزشی فعالیت خواهد کرد. این کلینیک، خط رابط مفاد مندرج در پیمان نامه حقوق کودک و جامعه ما خواهد بود.

بختیاری درباره وضعیت مهدهای کودک استان، گفت: مهدهای کودک در مرحله گذار به آموزش‌وپرورش هستند و ما دیگر هیچ‌گونه وظیفه‌ای برای قانون‌گذاری در مهدهای کودک نداریم.

وی با بیان اینکه مهدها باید شرایط خانواده را ببینند و تابع قوانین باشند اما بهزیستی دیگر نمی‌تواند در این زمینه، مداخله کند، خاطرنشان کرد: اختلافات حاد خانوادگی بیشترین گزارش را در اورژانس اجتماعی استان، دارند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۱ مجهول سالمند در مراکز نگهداری شبانه‌روزی استان، نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: برای بهبود زندگی معلولان اتفاقات خوبی رخ داده اما به سرعت تورم نرسیده‌است.

سیاوش رهبر با بیان اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد مستمری داشتیم و یارانه مراکز شبانه‌روزی دوبرابر شده است، تصریح کرد: ۱۹ مرکز روزانه در استان داریم و هزار و ۱۰۰ نفر از این مراکز خدمت می‌گیرند و در ۱۳ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی هزار و ۱۹۲ نفر نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: چهار مرکز سالمندان در استان همدان داریم که ۲۰۰ نفر در آن نگهداری می‌شوند و ۷۱ مجهول سالمند در میان این افراد، وجود دارند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی با بیان اینکه دو مراکز نگهدای بیماران روان در همدان و یک مرکز در ملایر وجود دارد، ادامه داد: ۴۳۱ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند و روز به روز تعداد این افراد با ارجاع قضایی زیاد می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر