کد خبر: 10045

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام برای اولین‌بار اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار کشور از طریق ایجاد کار از راه دور انجام می‌دهد.

به گزارش نیکوکار، معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: امسال برای اولین‌بار اشتغال‌زایی و توانمندسازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور را از طریق «فریلنسینگ بین‌المللی» و در قالب برگزاری یک رویداد ملی دنبال خواهیم کرد.

مرتضی نیازی افزود: بنیاد برکت برای سال جاری ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی را در قالب فریلنسینگ یا کار از راه دور برنامه‌ریزی کرده است که ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مشاغل پیش‌بینی شده در این رویداد عمدتا در حوزه آی‌تی، برنامه‌نویسی موبایل و وب، عکاسی، گرافیک، هوش مصنوعی، معماری، طراحی در رشته‌های مهندسی از جمله مکانیک، صنایع و برق ایجاد می‌شود.

وی درباره فرآیند فریلنسینگ هم توضیح داد: فریلنسینگ به معنای کار از راه دور است که طی آن یک فرد با راه‌اندازی یکی از مشاغل نرم‌افزاری، اموری مانند برندینگ، بازاریابی، جذب مخاطب، مذاکرات، عقد قرارداد، پشتیبانی، توسعه، تحویل محصول و خدمات پس از فروش را شخصا انجام می‌دهد و دستمزد خود را از کارفرما دریافت می‌کند و با توجه به عدم نیاز به حضور شخص، با کارفرمای خارج از کشور نیز قابل انجام است.

نیازی از انتشار فراخوان رویداد «فریلنسینگ بین‌المللی» از ۳۱ خرداد خبر داد و گفت: رویداد اصلی از ۳۱ تیرماه آغاز به‌کار می‌کند و شرکت‌کنندگان در رویداد آموزش‌های لازم را درباره مهارت فریلنسینگ بین‌المللی می‌بینند و می‌آموزند که چگونه وارد مذاکره و تعامل با سفارش دهندگان و کارفرمایان بین‌المللی شوند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، فریلنسینگ بین‌المللی را یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: یک فریلنسر ایرانی بدون محدودیت و نگرانی می‌تواند در حوزه بین‌المللی فعال باشد و با کارفرمایان خارجی وارد مذاکره و تعاملات حرفه‌ای شود.

به گفته نیازی، شرکت‌کنندگان پذیرفته شده در رویداد «فریلنسینگ بین‌المللی» پس از فرآیند اهلیت‌سنجی، برای تامین سخت‌افزار و وسائل مورد نیاز و گذراندن دوره‌های آموزشی از سوی بنیاد برکت حمایت می‌شوند و تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: تسهیل‌گران بنیاد هم به مدت یک و نیم سال در کنار این افراد هستند تا کسب‌وکارشان به ثبات و پایداری برسد.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد «فریلنسینگ بین‌المللی» می‌توانند به وب‌سایت این رویداد به آدرس https://rayacollege.com/bootcamp مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/